Annons:
Etikettinredning-stenar-rötter-mm
Läst 1024 ggr
Galaxy86
2018-02-16 14:20

Rot

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Funderar på köpa ny rot. Till mina malar. Brukar ni en stor eller flera små?

Pokemon hundar och konst

Annons:
Lojs
2018-02-16 14:28
#1

Jag föredrar att ha en stor (ta med måttbandet när du handlar), tycker det är snyggare. Men det är ju helt vad man tycker personligen. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lillyrod
2018-02-16 22:38
#2

Jag kör flera små i de flesta karen. Det är lättare att få dem som man vill då 🙂

Cecilia.S
2018-02-17 09:40
#3

Jag föredrar också att ha en stor rot, men välj det du tycker om. 🙂 

Lite off topic. Det ser ut som att du har planterat javaormbunke i gruset. Dom fästs vanligtvis på rötter och stenar m.m. (med hjälp av t.ex. fiskelina) då rötterna inte vill bli täckta. I ditt fall ser de ut att trivas i gruset ändå, så du behöver inte oroa dig. Men om du blir sugen på att testa att plantera ovanpå den nya roten/rötterna så kan det vara värt att veta 😊

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Galaxy86
2018-02-17 11:27
#4

jag ä jättesugen på skaffa mossa vet dock inte vad de heter. Tänkte fästa det vid roten. 

Tack för tipset. Tänkte skaffa lite flera stenar och fylla på grus får det inte högt nog. :)  #3

Pokemon hundar och konst

Lillyrod
2018-02-17 11:30
#5

Det finns många olika sorters mossa. De är ganska lika men har olika växtsätt. Den vanligaste är javamossa.

Galaxy86
2018-02-17 11:35
#6

Denna växt jag har nu är den enda som har klart sig.Det andra tuggade fiskarna sönder.

Pokemon hundar och konst

Annons:
Draken
2018-02-17 12:06
#7

Jag föredrar större rötter. Och Gärna Red-Moore, de är dyrare än mangrove, men lättare att "bygga" med och lättare att fästa mossa och växter på, om man skulle vilja det :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: