Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Levandefödare

Platy få ungar?

2018-02-15 00:45 #0 av: Rafflan

Jag skaffade ett par platys i mitt kar, jag skaffade några få då jag tänkte att jag kommer ju få ungar på dem så dem blir lagom många tillslut. 

Men hur lång tid tar det innan man ser att dem är dräktiga? bara haft dem några veckor och ännu är ingen dräktig, van med guppy som typ föds dräktig xD

Hur länge är dem dräktiga?

Om 1 år kommer jag väl vara trött på dessa platy ungar, men just nu orkar jag inte ens vänta på mina första yngel efter dem XD

Anmäl
2018-02-15 09:47 #1 av: Rovfisk

Tror Platy går dräktiga i 4 veckor (är dock inte alls säker)

Har du hanar och honor tillsammans, så är honorna med största sannolikhet dräktiga ;)

Lite tålamod bara så skall du se att det ploppar fram småttingar :)

*Sajtvärd på Akvariefisk, Autism och Amerikanska bilar.

*Medarbetare på Leopardgecko

Anmäl
2018-02-15 19:43 #2 av: Lillyrod

Guppy är snabbast bland levandefödarna. De andra tar någon eller några veckor extra. 

Anmäl
2018-02-15 22:55 #3 av: Rafflan

#1 & #2 okej tack Skrattar

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.