Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Dammar

Fisk till 4500liter

2018-02-14 21:52 #0 av: nexal

Hej!
Har ett akvarium, eller snarare en inomhusdamm på 4500 liter. Jag vänder mig till er för att få lite förslag på vilka typer av roliga o ganska stora rovfiskar man kan ha där i.
Alla förslag är intressanta!

Tack på förhand!

Anmäl
2018-02-14 23:53 #1 av: Rovfisk

OJ, i 4500 liter kan man väl ha det mesta skulle jag tro ;)

Ciklider, Channor, Fengäddor, ja i princip vad du skulle känna för egentligen.

*Sajtvärd på Akvariefisk, Autism och Amerikanska bilar.

*Medarbetare på Leopardgecko

Anmäl
2018-02-15 00:51 #2 av: timpan8908

Bild tack 😀

Anmäl
2018-02-15 09:54 #3 av: Rovfisk

Jag har ju mest bara mindre fiskar som passar i mindre akvarium, men visst kan jag visa lite bilder ;)

Detta är vad jag har i skrivande stund. Men du kan ju också googla.

*Arowana
*Gibbiceps
*Olika channor

Som sagt, med den vattenvolymen, så kan du väl egentligen ha allt som finns i handeln :)

Channa asiatica
Påfågelciklid

*Sajtvärd på Akvariefisk, Autism och Amerikanska bilar.

*Medarbetare på Leopardgecko

Anmäl
2018-02-15 19:32 #4 av: timpan8908

Gärna en bild på ditt 4500

Anmäl
2018-02-15 20:32 #5 av: hejkomochhjälpmig

Kolla in rovfisk.se, användarna där är både kunniga, hjälpsamma och har riktigt stora kar och fiskar! 

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.