Annons:
Etikettprojekt-diy
Läst 1421 ggr
Staempel
2/7/18, 7:00 AM

Göra/måla egen dekoration

Som rubriken lyder undrar jag hur man gör/målar en dekoration som ska ner i karet utan att lyckas förgifta invånarna. Min blivande svåger som håller på med modellbygge erbjöd sig nämligen att göra det :) I mitt fall så är den enda "custom" dekorationen jag är intresserad av en Tardis, en blå telefonbox för den som inte känner till Doctor Who ;) Nån som gjort detta eller har nån bra länk till hands?

Annons:
starhawk
2/7/18, 8:08 AM
#1

En Tardis i akvariet! kul idé. Jag har en Tardis med både Doktorn (nr 10)  och Martha Jones men den är väl knappast lämplig i ett akvarium,  är väl ett par decimeter hög och innehåller elektronik, tyvärr har den delen klappat ihop.

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Staempel
2/7/18, 8:54 AM
#2

#1 Är man nörd så är man 😃 Har bara ett 70 liters så får bli en ganska liten Tardis i så fall.

starhawk
2/7/18, 11:27 AM
#3

En Tardis har ju inte så komplicerat yttre så din svåger kan säkert få till en i mindre skala det som kan vara känsligt är väl färgen men numera finns det ju gott om acrylfärger och dom är visst rätt giftfria, förtunnas med vatten visserligen men har dom väl torkat så är dom visst vattenfasta

Värd för Knivtillverkning  & Slöjd iFokus

Draken
2/7/18, 11:48 AM
#4

Det skall finnas färg som är till för just akvarium, samma som man målar egna bakgrunder med. Men är osäker på vad det är för färg, tror även att man måste lägga nån sorts lack utanpå färgen så färgen inte skall släppa ut toxiner i karet.

Prata med din akvariebutik, de kanske vet vad det är för färg du skall använda ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Staempel
2/7/18, 2:49 PM
#5

#4 Oh att jag inte tänkte på att det finns sån färg! Och ska absolut kolla i butik om dom har nåt förslag. Tack 🙂

VästkustSnäcka
2/15/18, 4:37 PM
#6

Akvarielack finns väl också? :)

Annons:
Draken
2/15/18, 5:36 PM
#7

Jo, det skall finnas en lack som man kan använda i akvarium, har dock ingen aning om vad den heter eller var man köper den. Det måste du kolla med din zoobutik :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Staempel
2/15/18, 8:58 PM
#8

Tack för svar :) ska definitivt önska mig en Tardis till karet i födelsedagspresent i år

Upp till toppen
Annons: