Annons:
Etikettfoder
Läst 1226 ggr
Eppilepzi
2018-02-04 20:14

Glupska fiskar eller är jag för snål?

Heej Ja jag får väl även jag göra mitt första inlägg någon gång. Jag är lite av en nybörjare inom det här och har ett nyuppstartat akvarium här hemma. Det har varit igång i ungefär 1,5månader nu. Jag brukar mata mina fiskar med flingfoder 1-2 gånger om dagen. Är rädd för att mata för mycket. Jag har sedan tidigare i veckan skaffat mig en slöjstjärtsancistrus också. Jag tänkte att den skulle få lite söndagsmiddag i form av en algtablett nu men mina kardinaltetror och Svärdbärare är som galna i tabletten. Innebär det att dom bara är otroligt förtjusta i alger eller matar jag kanske för dåligt eller med för dåligt foder? Mvh Emil

Annons:
Lojs
2018-02-04 20:16
#1

Algtabletterna brukar vara väldigt populära. Testa att nästa gång ge den efter att akvariet släckts, då brukar malarna få smaka de med. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Eppilepzi
2018-02-04 20:24
#2

Haha ja, jag har då aldrig sett de såhär glupska. Verkar ju inte finnas något stopp! Det är bara mina guramis som inte är där. Det ser ut som en bisvärm av glana tetror och Svärdbärare. Nästan så att dom vill ge mig dåligt samvete över att jag matat dom för dåligt! Tack för tipset! ska testa det men det kanske får vänta någon dag så att inte fiskarna äter ihjäl sig!

Draken
2018-02-05 08:50
#3

De flesta fiskar gillar algtabletterna. Tom mina rovciklider stjäl tabletten mitt för näsan på Gibbicen och simmar iväg med den.

Nej, gör som Lojs skrev, släpp i algtabletten när lampan har släkts :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: