Annons:
Etikettfoder
Läst 1204 ggr
rebelred
2/4/18, 9:27 AM

Info om ciklider

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Vet inte riktigt om det kom i rätt grupp nu men.. Jag skulle behöva en maaassa info om ciklider, om det ska vara specifikt så är de citronfiskar från Malawi (tror jag, jag är inte den som kan mycket om fiskar). Min styvpappa köpte fiskarna och har haft ciklider i många år i stor uppfödning (ett tag hade han 31 akvarium i sitt hus) men hans intresse har svalnat så nu tänker jag att jag kan ta hand om fiskarna lite mer. De bor i ett rätt stort akvarium, tror att det ska vara ca 570 liter men jag är osäker, över 1 meter långt iallafall. Jag gjorde rent deras akvarium igår till bästa förmåga så nu är det lite mindre alger i. Vilken mat ska man ge dem? Just nu har vi någon sorts färskfoder liknande. Vad kan man köpa till dem? Tänker grottor, stenar etc. De har ett stort torn som de simmar runt och i och en del stenar men tänker ifall man kan ge något annat också. Tacksam för alla möjliga svar! Bifogar bild på deras mat också :)

Annons:
Draken
2/4/18, 10:36 AM
#1

Räkmix är det vanligaste foder man brukar ge till Malawiciklider. Det finns även andra frysfoder som är framtaget just för dessa fiskar, torrfoder och pellets finns också. Du kan ge dem i princip vilket foder som helst, som är framtaget för malawi :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

rebelred
2/5/18, 6:35 AM
#2

#1 Tack! Ja vi bruised ha puttesmå kulor som de fick men det har vi inte kvar. Brukar sån mat finnas på djuraffären?

kallepudas
2/5/18, 7:45 AM
#3

Göra egen räkmix fungerar ju bra oxå.

Granulat för malawi är ett rätt bra foder.

Draken
2/5/18, 9:03 AM
#4

#2 Både granulat opch pellets för malawi brukar finnas i butik, även flingfoder :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: