Annons:
Etikettslöjstjärt-koi-guldfisk
Läst 2980 ggr
Chilenita1
1/27/18, 11:46 AM

Xenas yngel

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har mina underbara Xena som jag hittade förra året slängd i ett akvarium förra året lagt ägg :) Valde en ståtlig och stark pappa så jag hoppas att jag lyckas denna gång med mina yngel. Har haft en annan gång med ett par andra av mina slöjstjärtar men ingen överlevde :( Om någon har några bra råd att ge så bara säg!! Tacksam för all hjälp jag kan få :)

Annons:
Chilenita1
1/27/18, 11:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Hon la äggen för 3 dar sedan och nu har det börjat kläckas :)

Lillyrod
1/27/18, 11:52 AM
#2

Här vill jag hänga på och se vad som händer 🙂

Cecilia.S
1/27/18, 11:53 AM
#3

Stort grattis, hoppas att det går bättre för dig denna gång 🙂 Har du ynglen i ett kar vid sidan om eller ihop med de andra fiskarna?

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Draken
1/27/18, 12:11 PM
#4

Spännande. Detta vill jag följa :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lojs
1/27/18, 12:13 PM
#5

Lycka till, hoppas allt går bra! Om du har dem i en egen liten burk (ser så ut på bilderna), tänk på att regelbundna vattenbyten är jätteviktiga för småbebisar. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Chilenita1
1/27/18, 2:00 PM
#6

Hej! De ligger i ett litet kar med lite mindre vatten och syre. Jag tror att jag lyckats att få bort alla de obefruktade och försöker försiktigt att byta lite vatten och oftare. Alla har inte kläkts ännu så jag får ta det försiktigt. Tänkte att när alla är klara så ska jag försöka lyfta över de till en skål och göra ordentligt rent i karet. Har ni några ideer så säg gärna till :) Jag hoppas verkligen bara att jag lyckas denna gång med någon iallafall…

Annons:
Lillyrod
1/27/18, 2:09 PM
#7

Vi  håller tummarna för att det ska gå vägen 🙂

Chilenita1
1/29/18, 4:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Första matningen och ett mer ordentligt vatten byte :) Har flyttat de till en vit skål så ser jag de bättre. Det blev hela 54st !!! Nu är det bara att hoppas att några klarar sig hela vägen :) :)

Chilenita1
1/29/18, 4:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9
Chilenita1
1/29/18, 4:49 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#10
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Draken
1/30/18, 8:16 AM
#13

Håller tummarna att de klarar sig, åtminstone några utav dem :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Cecilia.S
1/30/18, 8:42 PM
#14

Så söta de är 😍

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Chilenita1
2/4/18, 3:01 PM
#15

Nu är de över en vecka gamla och har bara haft 1 liten som inte klarade sig. Tycker att de ser väldigt starka ut och simmar fint 😃 Är super glad!! Idag flyttade jag över de till ett riktigt akvarium dock fortfarande med bara lite vatten i så trycket inte blir för stort men de har större yta att simma :)

Chilenita1
2/4/18, 3:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Här låg de innan

Chilenita1
2/4/18, 3:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Här ligger de nu :)

Lillyrod
2/4/18, 4:55 PM
#18

Härligt. Det är gott gry i de små liven alltså. De äter som de ska också?

hejkomochhjälpmig
2/4/18, 5:49 PM
#19

#15 Det är ingen fara med trycket, det är en myt att det skulle vara skadligt för dem - de kläcks och överlever utan problem i stora dammar så det är inget du behöver vara orolig för. Du kan fylla akvariumet ända upp. Ju mer vattenvolym desto bättre när det gäller den här typen av fisk. :)

Chilenita1
2/4/18, 6:19 PM
#20

De äter som de ska o simmar för fullt :) Sist jag hade de i fullt akvarium dog alla :( Kanske hade de inte med det att göra men vågar inte chansa…. Jag vill ju så gärna att de ska klara sig… Har nog tittat på alla videos som finns på youtube. Tänkte öka lite varje vecka tills akvariet e fullt :)

Annons:
Chilenita1
2/10/18, 9:11 PM
#21

Nu 2 veckor gamla :) Dock bara ca 20 kvar :(

Denna kommentar har tagits bort.
Lillyrod
2/10/18, 9:39 PM
#23

Det är ganska många ändå med 20 stycken. Vi fortsätter att hålla tummarna för dem 🙂

Chilenita1
2/10/18, 10:12 PM
#24
Draken
2/11/18, 10:02 AM
#25

20 är ganska bra ändå tycker jag.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Chilenita1
2/14/18, 5:31 PM
#26

Så var man nere på 5 ….. :( Jag vet inte vad jag gör för fel, har kollat på alla videon som finns och har gjort exakt som de säger… :(

Chilenita1
2/14/18, 5:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27
Annons:
Lillyrod
2/14/18, 5:46 PM
#28

Det är inte säkert du gör fel. Det kan gå fel ändå. De ska ju vara livskraftiga också. Än finns det ju kvar så vi hoppas att någon överlever. Jag tror det var någon här som födde upp också så det bör finnas trådar om det. 

Ska se om jag hittar någon.

Basilusk
2/14/18, 6:43 PM
#29

Vad matar du med? Jag matar mina bandguramiyngel med små artemia

usvead
2/15/18, 5:34 AM
#30

Det är ju lite så med yngel, många dör. Det är väl en mening med det tänker jag, för hur ska man kunna ta hand om alla 🤔

Jag hade hundra miljoner triljoner yngel efter paradisfiskparet men nu är det fyra kvar som verkar livskraftiga nog.

Chilenita1
2/15/18, 8:33 PM
#31

Tack alla för era svar :) Vet nog innerst inne att det kanske inte är mitt fel men man blir bara så frustrerad när man inte kan göra något…. Jag ger dom First bites heter den. De i djuraffären sa att de var den som var bäst… Har dock nu de senaste dagarna testat att smula ner vanlig torr foder. Tycker att jag ser att de äter mer av denna. Men vet inte om jag inbillar mig för jag vill att det ska vara sant :) ;)

Lillyrod
2/15/18, 8:51 PM
#32

Variera maten lite så kanske den blir mer intressant. Mina småfiskar har älskat Aquatic Nature granulat för bebisfisk. Även de vuxna är tokiga i den : )

Draken
2/16/18, 7:49 AM
#33

Jag varierar maten till alla mina fiskar. Mina , både stora och små, älskar dock Rephasy Grub pie och Krillgranulat

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Chilenita1
2/16/18, 4:23 PM
#34

Fick in en sån fin bild så var ju bara tvungen att lägga upp den :)

Annons:
Chilenita1
2/16/18, 5:19 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35
Upp till toppen
Annons: