Annons:
Etikettlabyrintfisk
Läst 1235 ggr
Råttälskaren4ever
2018-01-25 08:42

Kampfisk dog utan andledning

Hejsan! för några månader köpte jag en Kampfisk som kanske var 2år. Jag hade han i ett ganska stort akvarium. Med alger och stenar. Allt gick bra hittills. Men vi hade ingen vattenpump, så det vart lätt smutsigt i akvariet och vi måste byta ut vattnet ofta. är vi köpt vattenpumpen som rengör så gömde han sig lite. (det var en ny sak, så han vart lite rädd från början. Men sedan kom han fram. Det gick 3 veckor och allt gick bra. Men en dag när jag vaknade låg han död på marken… Hur kunde han dö så fort? Han var ju bara 2-3 år. Och han har ju inte varit sjuk eller något.
Hur kunde han dö?

Annons:
Lamina
2018-01-25 09:05
#1

Kampfiskar blir inte mycket äldre än så.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Cecilia.S
2018-01-25 09:09
#2

Precis som Lamina säger blir inte kampfiskar så mycket äldre än 2-3 år, så han dog troligen av ålder. Det är tråkigt när det händer, men du får se det ur det perspektiv att det troligen inte är vattnet eller någonting annat som det är fel på/problem med 🤗

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Lojs
2018-01-25 09:33
#3

Om han var köpt i affär så var han ändå rätt gammal, mina kampfiskar jag har köpt i affären har inte blivit mer än något år. 

Om du skaffar en ny Kampfisk så kan det vara bra att tänka på att pumpen ska vara på väldigt låg styrka, de gillar när vattnet är väldigt lugnt. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Upp till toppen
Annons: