Annons:
Etikettinredning-stenar-rötter-mm
Läst 1002 ggr
Torreador
1/15/18, 12:17 PM

Nagellack till dekorationer? Använda hemdekoration

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Jag håller på att planera ett lite udda aquascape (som de flesta antagligen inte kommer gilla eftersom det inte är helt naturligt… ;-) ) och behöver lite tips.

* Jag skulle behöva använda färg till några små saker och undrar om någon vet ifall nagellack är säkert att ha i akvariet? Eller om ni vet någon annan färg man kan använda? Eller kanske om man kan använda nagellack underst och sedan någon klarlack över som är ok för akvarium?

* Jag har några prydnadsväxter hemma, en med vita blommor och en "rot" eller vad man ska kalla det. Tror ni att man vågar stoppa det i karet? Jag har lagt dem i vatten nu, kan man kolla några värden för att se om de är ok eller hur gör man? Skickar med bild på dessa.

Båda innehåller något slags metall antar jag som ger stadgan och gör den böjbar åt vilket håll man vill. Kanske man kan måla över med klarlack på detta med om det verkar vara något som inte är bra för karet? Eller silicon i ändarna?

Andra tips?

Jag vet att man kan köpa färdiga akvariedekorationer men jag tänkte försöka använda det jag har hemma.

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Annons:
Lojs
1/15/18, 1:34 PM
#1

Jag är inte insatt personligen, men kolla upp vilken färg de använder som gör sina egna bakgrunder. Jag hade inte vågar använda nagellack, det är mycket kemi i det och även om det inte avges direkt så kan det ju sippra ut efter hand.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Torreador
1/15/18, 1:52 PM
#2

Jo, jag misstänkte det… Tusan också! Ska kolla lite vad de använder på bakgrunder.

(jag tänkte att om jag målar med nagellack och sedan tar klarlack över så kanske det går bra. Men kanske dumt att chansa…

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Lojs
1/15/18, 2:07 PM
#3

Lite googlande senare… ;) Man kan använda vilka färgsorter som helt om man täcker över med sånt här lack som kapslar in färgen. http://www.epotex.se/plast-i-bygget/vagg-och-tank/tankbelaggning-rorbelaggning-akvarier-och-terrarier/nm-akvarielack-fs-02380

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Torreador
1/15/18, 2:11 PM
#4

ASBRA!!!! Tack så jättemycket :-D 

Svindyr men det får det vara värt ;-)

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Draken
1/15/18, 9:42 PM
#5

Jag tycker det låter spännande med lite annorlunda scape …Ser fram emot att följa detta:D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: