Annons:
Etikettnybörjarhörnan
Läst 1099 ggr
izze
1/5/18, 12:57 AM

Diskus kar på 720l

Tjena!

Ska snart dra igång vårat (mitt och sambons) första Diskus kar!

Det ska vara planterat så har letat runt lite efter växter som ska "trivas" / "tåla" 28-30 grader

Sedan har vi en stor pleco som ska få bo kvar i detta kar, kommer inte ihåg hur de trivs men den tempraturen men har för mig att jag sett andra ha dem i rätt varma kar. 

Men iaf vi skulle jättegärna ha fler förslag på kompisar till diskusarna samt förslag på växter för vi tog bara några som vi såg tålde runt 28/30 grader…

Annons:
Draken
1/5/18, 11:14 AM
#1

Med diskusar kan man inte ha så väldigt mycket andra fiskar. Vissa lugna tetror med hög rygg skulle kunna fungera. Scalarer och Diskus är ofta i samma kar. Har även sett folk som har Mosaikgurami med Diskus, fast det vette sjutton om jag vill rekomendera.

Diskusen är ju en ganska känslig fisk, som kräver ganska mycket av ägaren och miljön för att de skall trivas. Växter vet jag dock inte vilka som kan trivas i den temperaturen, de flesta växter jag känner till vill ha 24-27 grader.

Lycka till, och visa gärna bilder eftersom projektet skrider fram :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Erratic_Eagle
1/5/18, 3:24 PM
#2

en youtuber som jag kollar på (The King Of DIY) har kardinaltetror med sina Diskus.

Kardinaltetrorna gör att diskusen känner sig tryggare genom att dem vet att det inte finns någon fara i närheten när kardinalerna simmar helt fritt i hela akvariet. 

snyggt är det också😃

Hageraset
1/5/18, 4:45 PM
#3

#2 fast Joey har små discus, man vet ju inte vad som kan hända när de blir större.. Jag själv tycker bättre om större och mer stimmande de fiskar.

izze
1/5/18, 9:00 PM
#4

#2 precis jag  följer också Joey, han är riktigt grym! Det är en av mina tankar att ha kardinaler medans de är "yngel"

Upp till toppen
Annons: