Annons:
Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 1194 ggr
Ludde072
2018-01-03 23:42

Hjälp med fisk uppfödning

Hej, Jag har hållt på med akvarium länge stora och små och tänkte burga att födaupp fisk nu,är de något speciellt att tänka på? Och har nu fått två tuppkamciklider en hane och hona och honan har fått massor av yngel och vet inte hur man blir av med de,några idé på att bli av med lite?

Annons:
Draken
2018-01-04 10:47
#1

Tuppkamscikliden är en fisk som kan vara ganska svår att sälja vidare. Den är väldigt speciell och det är oftast de som har art/biotopakvarium som har dessa, och som vet vad de ger sig in på.

Det du kan göra är att prata med en butik i närheten, eller som du handlar ifrån. Vissa tar in från privatpersoner, andra gör det inte.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Ludde072
2018-01-05 15:52
#2

Nja,jag tänkte i te sälja så många toppkamciklider utan skaffa ett eget akvarium för de men om jag skulle gå till en zoo sfär och säga -hej,jag har guppis som ni kan köpa billigt.Tror ni dom skulle ja eller nej.

hejkomochhjälpmig
2018-01-05 18:14
#3

#2 Jag tror inte att (de flesta) djuraffärer är så sugna på att köpa fisk från privatpersoner de inte vet någonting om sen innan. Det är en risk för dem. 

Flera tar däremot emot fisk om man skänker dem, eller byter dem mot något i djuraffären. Vissa gör inte ens det. 

Prata med dina lokala akvarieaffärer först, om de är intresserade, de är bara de som kan ge dig svar.

Draken
2018-01-06 12:37
#4

#2 Tror inte de skulle ta in Guppy, eller jo, de kanske tar in dem, men de kommer förmodligen inte betala för dem.

Jag har sålt/bytt in vissa arter i butik, men butiksinnehavarna vet mycket väl vem jag är, och de vet att jag har friska akvarium. Och jag skulle aldrig komma på tanken att lämna ifrån mig fisk, om det finns minsta misstanke om infektion eller andra eventuella problem.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: