Annons:
Etikettallmänt
Läst 4984 ggr
habibiguppy
12/7/17, 4:50 PM

Era senaste köp (med bilder)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej hej! 

Längesen man var online på denna sidan men har gjort en massa köp på sista tiden men tänkte de skulle vara kul om alla kunde visa upp sina senaste köp (behöver ej vara just fiskar)😃

bjuder på en bild av min snygga Kampfisk hane

Annons:
Kirnzy
12/7/17, 5:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Mitt senaste alvarierelaterade köp var ett komplett 30liters akvarium för 100kr :D Behöver byta lampan då den är rätt gammal men ändå ett bra köp tycker jag :) (Inte helt iordning än)

Hageraset
12/7/17, 5:22 PM
#2

Jag har köpt ett par nya fiskar bland annat Guppy, guldgurami, Dvärggurami och ett par siameser Är ganska svårt att fånga Guppy på bild, de står aldrig stilla :)

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Hageraset
12/7/17, 5:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5
Hageraset
12/7/17, 5:28 PM
#6

Kom det några bilder? Ser de inte själv. Säg till ifall ni ej kan se så kan jag försöka igen. :)

Annons:
Äppelsnäckan
12/7/17, 11:08 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Vit akvariesand! Var en julklapp från min pojkvän.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Äppelsnäckan
12/7/17, 11:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Köpte även metmask till axolotlerna.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Draken
12/8/17, 8:01 AM
#9

JD Electric blue. Hane och hona.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

hejkomochhjälpmig
12/9/17, 3:48 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 6
Förhandsgranskning av bild 2 av 6
Förhandsgranskning av bild 3 av 6
Förhandsgranskning av bild 4 av 6
Förhandsgranskning av bild 5 av 6
Förhandsgranskning av bild 6 av 6
#10

Vilket bra initiativ! 

Jag har fått nöjet av att få hem några nya familjemedlemmar jag med! Inte supernya, men tillräckligt för att jag fortfarande ska vara totalt nykär (även om jag misstänker att jag alltid kommer vara superförlskad i den här arten)

3 stycken Långsträckta pansarmalar.

Det här kan vara en av de goaste mysfiskarna jag någonsin stött på, de är fenomenala på alla sätt och vis.  De är superfredliga, helt orädda, hypersociala matvrak! De städar till och med, eller ja - de rotar och rör runt sanden så att allt skräp sugs in i filtrerna - renare sand har jag aldrig haft!

Jag skulle bara in och köpa foder som vanligt, men så går jag förbi akvariet där dessa är. Jag tvärstannar då detta är en art jag velat ha länge men aldrig ser inne i affärerna och dessa var dessutom i rätt storlek för att inte bli käk till mina andra fiskar i karet jag tänkt ha dem i. 

Inte nog med att allt redan var perfekt, fiskuslingarna har mage att simma fram och trycka sina små söta nosar mot rutan så fort de får syn på mig. 😍😍😍

De charmade brallorna av mig totalt och redan första dagen åt de direkt ur handen på mig. De förföljer en när man går förbi akvariumet och lägger sig och väntar om man inte uppmärksammar dem. Vet inte hur många gånger jag har hållt på med något, tittat upp och så ligger de här tre och bara stirrar på mig vid rutan!

Mitt enda problem nu är hur jag ska få tag i fler i samma/större storlek, då de är en stimfisk och vill vara många, många flera egentligen. Jag kan i alla fall knappt vänta tills jag har ett stort härligt stim av dessa goa korvar!

hejkomochhjälpmig
12/9/17, 3:52 AM
#11

Okej, okej, helt perfekta är de inte - de har rotat upp precis varenda växt i hela akvariet. Men det gör inget!! ❤️❤️❤️

hejkomochhjälpmig
12/9/17, 3:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5
#12

Jag fick även med mig ett par viltfångade jättegrenmalar. Otroligt vacker fisk! Jag tror faktiskt jag har haft turen på min sida och att det är en hona och en hane, då den lite gulare grenmalen har börjat utveckla odonter(hane) och den lite mörkare gör det inte (hona). Hade varit jättekul att få yngel efter dessa i framtiden i så fall.

De får gå med mina andra malar tills de är stora nog att inte bli provsmakade på av klätterfiskarna…  Just nu är de bara runt 10 cm små pinnar!

hejkomochhjälpmig
12/9/17, 3:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#13

Jättegrenmalarna är också superfredliga och roliga att titta på då de har en massa underliga saker för sig hela tiden. Som att få för sig att mina snäppet större malar är grenar som går att sitta på?!😂

Annons:
Mateoz
12/9/17, 4:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#14

Kul tråd! Har inte köpt något sådär jätteintressant men köpte nyss pmdd, som jag ska testa för första gången :). Väntar även på en chihiros led ramp från eBay, som jag hoppas kommer innan jul ::)).

Lillyrod
12/9/17, 4:52 PM
#15

Det är alltid kul med nya saker till karen vare sig det är fisk, inredning eller annat. Jag har inte köpt nånting på sistone 😢

habibiguppy
12/11/17, 8:59 PM
#16

#12 wow! Dom var så coola, kostade dom en hel del? Är de snälla mot alla arter i akvariumet?

Själv har man en vanlig grenmal endast, dock har den levt hos mig i 5 år nu och är runt 18-20 cm lång

Mateoz
12/13/17, 4:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Hej igen! Nu kom ledrampen så postar lite bilder på den :). Leveransen var riktigt snabb för att komma från china, tog ca 2,5 veckor :)

Mateoz
12/13/17, 4:21 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#18

Postar bilder på före och efter. Förr använde jag två 10w strålkastare som nu ersattes med nya rampen. Ledrampen är sjukt mycket ljusare, tyvärr syns inte skillnaden så mycket på bilderna. Rampen har 7 olika ljusstyrkor och på bilden är den inställd på ljusstyrka 5 av 7.

Draken
12/14/17, 9:25 AM
#19

Snyggt. har ledramp på mitt stora, och det är klart bättre än lysrörsramparna :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

hejkomochhjälpmig
2/24/18, 5:26 PM
#20

#16 De kostade lite under 300 kr styck om jag minns rätt och de är verkligen  supersnälla fiskar. ❤️

Annons:
hejkomochhjälpmig
2/24/18, 5:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#21

Jag har förköpt mig på massor av pytteanubias idag. 😃

Lillyrod
2/24/18, 5:33 PM
#22

Små anubias är så fina. Tycker inte om de stora : )

Alina_March
2/24/18, 5:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#23

Senaste köpet är två slöjjisar då min förra dog. Nu måste jag bara könsbestämma dem å ge dom namn :)

hejkomochhjälpmig
2/24/18, 5:56 PM
#24

#22 Nä, jag är inte så förtjust i de flesta av de stora heller faktiskt. 

Men det finns väldigt fräcka varianter även där tycker jag, bland annat en vit jag gärna hade velat haft! De ser ut som blommor  ju😍Den som kallas pinto  är också rätt cool, men  jag tycker den kan se lite sjuklig ut dock.

VästkustSnäcka
2/24/18, 6:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#25

Mitt senaste inköp är fisken Pluto och snäckan Dumbledor 😉

Galaxy86
2/24/18, 6:46 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#26

Köpte lite ny inredning. Stenar lite rötter och växter. 

Köpte lite malar. 240L som jag haft länge men som är nystartat. Väntar lite med nya fiskar.

Nu är det lysrör och grus kvar  :P

Pokemon hundar och konst

Mateoz
2/24/18, 7:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#27

Mitt senaste köp är ett juwel rio 350 :) Bänken kommer på onsdag så måste tyvärr vänta med att starta upp den.  Detta blir mitt största kar hitills och är jättetaggad!

Annons:
Lillyrod
2/24/18, 7:34 PM
#28

Heja! Det vill vi ser mer av i din vanliga tråd sen 👍

Draken
2/25/18, 9:40 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#29

Massa snäckor, kom hem igår  :)

4 Elefantsnäckor och 5 Stenomelania torulosa :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Guppyn1
2/25/18, 10:35 AM
#30

Tre stycken 30L kub akvarium och luftpumpar med filter till😁 Blir antagligen någon sorts räka i dom

JoakimJansson85
2/25/18, 11:53 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#31
JoakimJansson85
2/25/18, 11:54 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#32
PeG
2/26/18, 4:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#33

En grupp ungfiskar av hantelciklid som precis skiftat från sin yngeldräkt.

hejkomochhjälpmig
2/27/18, 7:28 PM
#34

#32 Vad är det där för en fining? :)

#33 Vilken sötnos. 😍

Annons:
hejkomochhjälpmig
2/27/18, 7:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Idag kom min efterlängtade algboll bland annat.😃 Mitt i smällkalla vinter men det ser ut som om de klarat sig fint.

Shrimp.se är så gulliga, de skickar alltid med en liten påse godis! Det som kom var Rotala Rotundifolia, ISTA lim, Cladophora Aegagropila, Crinum calamistratum och en Bolbitis heudelotii. :)

Galaxy86
2/28/18, 10:33 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#36

Köpte lite fiskar lite guppys, plattys och Ancistrus malar.

Pokemon hundar och konst

Draken
2/28/18, 11:22 AM
#37

Jättefin hane :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Alina_March
8/1/18, 4:18 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#38

Nyaste inköpet är en kampfiskhane, blev att beställa en då dom inte hade någon som jag ryckte var jätte fin. Tror hand namn blir indigo men är inte helt 100% säker.

Upp till toppen
Annons: