Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Räkor, snäckor, amfibier m.fl Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Allmänt

Era senaste köp (med bilder)

2017-12-07 16:50 #0 av: habibiguppy

Hej hej! 

Längesen man var online på denna sidan men har gjort en massa köp på sista tiden men tänkte de skulle vara kul om alla kunde visa upp sina senaste köp (behöver ej vara just fiskar)Skrattar

bjuder på en bild av min snygga kampfisk hane 

Anmäl
2017-12-07 17:08 #1 av: Kirnzy

Mitt senaste alvarierelaterade köp var ett komplett 30liters akvarium för 100kr :D
Behöver byta lampan då den är rätt gammal men ändå ett bra köp tycker jag :)
(Inte helt iordning än)

Anmäl
2017-12-07 17:22 #2 av: Hageraset

Jag har köpt ett par nya fiskar bland annat guppy, guldgurami, dvärggurami och ett par siameser

Är ganska svårt att fånga guppy på bild, de står aldrig stilla :)

Anmäl
2017-12-07 17:27 #5 av: Hageraset

Anmäl
2017-12-07 17:28 #6 av: Hageraset

Kom det några bilder? Ser de inte själv. Säg till ifall ni ej kan se så kan jag försöka igen. :)

Anmäl
2017-12-07 23:08 #7 av: Äppelsnäckan

Vit akvariesand! Var en julklapp från min pojkvän. 

Anmäl
2017-12-07 23:11 #8 av: Äppelsnäckan

Köpte även metmask till axolotlerna.

Anmäl
2017-12-08 08:01 #9 av: Rovfisk

JD Electric blue. Hane och hona.

Sajtvärd på akvariefisk i fokus.

*520 l *250l *240 l *225 l *112 l

Anmäl
2017-12-09 03:48 #10 av: hejkomochhjälpmig

Vilket bra initiativ! 

Jag har fått nöjet av att få hem några nya familjemedlemmar jag med! Inte supernya, men tillräckligt för att jag fortfarande ska vara totalt nykär (även om jag misstänker att jag alltid kommer vara superförlskad i den här arten)

3 stycken Långsträckta pansarmalar

Det här kan vara en av de goaste mysfiskarna jag någonsin stött på, de är fenomenala på alla sätt och vis.  De är superfredliga, helt orädda, hypersociala matvrak! De städar till och med, eller ja - de rotar och rör runt sanden så att allt skräp sugs in i filtrerna - renare sand har jag aldrig haft!

Jag skulle bara in och köpa foder som vanligt, men så går jag förbi akvariet där dessa är. Jag tvärstannar då detta är en art jag velat ha länge men aldrig ser inne i affärerna och dessa var dessutom i rätt storlek för att inte bli käk till mina andra fiskar i karet jag tänkt ha dem i. 

Inte nog med att allt redan var perfekt, fiskuslingarna har mage att simma fram och trycka sina små söta nosar mot rutan så fort de får syn på mig. KärKärKär

De charmade brallorna av mig totalt och redan första dagen åt de direkt ur handen på mig. De förföljer en när man går förbi akvariumet och lägger sig och väntar om man inte uppmärksammar dem. Vet inte hur många gånger jag har hållt på med något, tittat upp och så ligger de här tre och bara stirrar på mig vid rutan!

Mitt enda problem nu är hur jag ska få tag i fler i samma/större storlek, då de är en stimfisk och vill vara många, många flera egentligen. Jag kan i alla fall knappt vänta tills jag har ett stort härligt stim av dessa goa korvar!

Anmäl
2017-12-09 03:52 #11 av: hejkomochhjälpmig

Okej, okej, helt perfekta är de inte - de har rotat upp precis varenda växt i hela akvariet. Men det gör inget!! HjärtaHjärtaHjärta

Anmäl
2017-12-09 15:32 #12 av: hejkomochhjälpmig

Jag fick även med mig ett par viltfångade jättegrenmalar. Otroligt vacker fisk! Jag tror faktiskt jag har haft turen på min sida och att det är en hona och en hane, då den lite gulare grenmalen har börjat utveckla odonter(hane) och den lite mörkare gör det inte (hona). Hade varit jättekul att få yngel efter dessa i framtiden i så fall.

De får gå med mina andra malar tills de är stora nog att inte bli provsmakade på av klätterfiskarna...  Just nu är de bara runt 10 cm små pinnar! 

Anmäl
2017-12-09 15:32 #13 av: hejkomochhjälpmig

Jättegrenmalarna är också superfredliga och roliga att titta på då de har en massa underliga saker för sig hela tiden. Som att få för sig att mina snäppet större malar är grenar som går att sitta på?!Gapskrattar

Anmäl
2017-12-09 16:39 #14 av: 02mateo

Kul tråd! Har inte köpt något sådär jätteintressant men köpte nyss pmdd, som jag ska testa för första gången :). Väntar även på en chihiros led ramp från eBay, som jag hoppas kommer innan jul ::)). 

Anmäl
2017-12-09 16:52 #15 av: Lillyrod

Det är alltid kul med nya saker till karen vare sig det är fisk, inredning eller annat. Jag har inte köpt nånting på sistone Gråter

Medarbetare på Akvariefisk ifokus.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.