Annons:
Etikettvilken-fisk
Läst 1561 ggr
[Alivia]
12/6/17, 12:41 PM

Vilka fiskar i 150l akvarium?

Hej! Jag funderar på att köpa ett 150l akvarium. Jag får beslutsångest ifall jag ska sätta över mina 2 Molly Orange+yngel och 10 små stimfiskar till det akvariet eller ha kvar dom i 54l akvariet och skaffa nya fiskar till 150l akvariet. Ifall jag skulle sätta över mina fiskar till 150l akvariet, vilka fiskar kan jag då mer köpa och ha där? Får be om ursäkt om ni inte förstår, för det gör knappt jag själv :D :D

Annons:
Lillyrod
12/6/17, 6:51 PM
#1

Jag skulle absolut flytta mollyn för 54 liter är alldeles för litet för dem. De kommer att stortrivas i det större karet. 

Inget kar utan corydoras för mej så sandbotten är då ett måste : )

Draken
12/6/17, 8:26 PM
#2

Håller med ovanstående, Molly vill ha minst 100 liter och mycket växtlighet :) Sandbotten är också ett måste i mina ögon, men jag har också Corydoras i flera kar, dessutom tycker jag det 'är snyggare med sand ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Alivia]
12/6/17, 9:32 PM
#3

I mitt 54l akvarium så har jag sand, tre stycken stora vita stenar och massor av växter. Nu när ni säger att fiskarna kommer att trivas bättre i ett större akvarium så funderar jag på att köpa ett 500l akvarium, men jag har inte råd med det själv och mina föräldrar vill inte betala 3000kr för ett akvarium för att det är mycket jobb och dyrt. Jag vill ta ut pengar från mitt konto som jag ska ha när jag flyttar hemifrån. Jag vill göra allt för att fiskarna ska ha det grymt bra. 3000kr kan jag ändå spara ihop så jag får in pengarna igen, på 6 månader så ha jag 3000kr att sätta in. Men det går inte mina föräldrar med på för att dem vill inte att jag ska använda pengar som jag ska ha när jag flyttar, men jag sparar ju ihop dem snabbt igen;) Vet ni hur jag ska kunna övertala dem? Är det en bra Idé?

Draken
12/7/17, 8:09 AM
#4

Du får spara ihop till ett större akvarium, så behöver du inte göra uttag från banken ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

[Alivia]
12/7/17, 3:18 PM
#5

Det kommer att ta så lång tid för mig att spara ihop till 3000kr. Jag vill ju köpa karet nästa vecka.

Upp till toppen
Annons: