Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (11) Senaste inläggen

Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Räkor, snäckor, amfibier m.fl Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Projekt / DIY

Ni får bestämma vad jag ska ha i akvariumet!

2017-12-02 23:45 #0 av: billy_klara

Hej!
Efter en tids uppehåll så funderar jag på att skaffa ett akvarium ändå, för man kan ju inte vara utan! Det blir nog ett 54 liters men vet inte riktigt vad jag ska ha för fiskar så tänkte att ni kan hjälpa till och ge förslag till en uppsättning!

Anmäl
2017-12-02 23:53 #1 av: 02mateo

Någon typ av räkor och någon nanofisk, t.ex moskitorasbora eller galaxyrasbora. Det tror jag skulle passa alldeles utmärkt Mycket växter oxå :)

Anmäl
2017-12-03 00:00 #2 av: Jbgs

Neontetror tycker ja är givna i ett litet kar !

Anmäl
2017-12-03 08:05 #3 av: Lillyrod

Neontetra vill ha  större än ett 54-liters kar. Det är en väldigt livlig fisk som behöver sin simyta : ) De flesta rekommendationer för den fisken tycker jag är för smått.

Medarbetare på Akvariefisk ifokus.

Anmäl
2017-12-03 10:51 #4 av: Rovfisk

#0 Är det någon särskilld fisk du är mer sugen på än någon annan ? Lättare att hjälpa om vi bet på ett ungefär vad du vill ha ;)

Det 'är lätt för andra att tycka att den och den fisken är jättefin och jättebra, men den kanske inte fungerar för dig ? Du kanske tycker den är för tråkig, eller för livlig eller att det är något annat som du "stör" dig på ;)

Visst, rasboror, räkor och även Endlers guppy tycker jag är jättefina, och vore det mitt kar så skulle jag ha nån av dem, kanske tillsammans med räkor eller snäckor. men , som sagt, du kanske inte tycker de är något för dig ;)

Sajtvärd på akvariefisk i fokus.

*520 l *250l *240 l *225 l *112 l

Anmäl
2017-12-05 20:49 #5 av: Hageraset

I mitt 54 har jag som stimfisk kolglödstetror och galaxer o så har jag dvärggurami och körsbärsräkor. :) och jag är väldigt nöjd med det karet kanske någon av dem kan intressera dig?? :)

Anmäl
2017-12-06 15:59 #6 av: billy_klara

#4 Det har du sant i! Har haft fiskar i flera år tidigare så har redan haft de ”typiska” fiskarna, platy, guppy osv.
Därför tänkte jag ha lite mer ovanliga fiskar vilket säkert ni har förslag på. Vet att det finns en väldigt liten ciklid som bor i snäckor, har tänkt på den tidigare men hade inte utrymme då, kanske någon har kan fräscha upp mitt minne om vad den heter?

Anmäl
2017-12-06 19:50 #7 av: Lillyrod

Snäcklekare? 

Medarbetare på Akvariefisk ifokus.

Anmäl
2017-12-06 20:01 #8 av: 02mateo

Neolamprologus similis kanske kan vara nått?

Anmäl
2017-12-06 20:40 #10 av: Rovfisk

De flesta snäcklekare kan man ha i mindre akvarium. Det största problemet där, kan vara att få tag på snäckskal som de kan leka i ;)

Det är Tanganyikaciklider och de vill ha ett Ph på kring 8, strömt vatten (som Malawi) och temperaturer på kring 26-28 grader :)

Sajtvärd på akvariefisk i fokus.

*520 l *250l *240 l *225 l *112 l

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.