Annons:
Etikettprojekt-diy
Läst 1508 ggr
billy_klara
2017-12-02 23:45

Ni får bestämma vad jag ska ha i akvariumet!

Hej! Efter en tids uppehåll så funderar jag på att skaffa ett akvarium ändå, för man kan ju inte vara utan! Det blir nog ett 54 liters men vet inte riktigt vad jag ska ha för fiskar så tänkte att ni kan hjälpa till och ge förslag till en uppsättning!

The animals exist for their own reasons. They were not made for humans any more than black people were made for white, or women created for men. -Alice Walker

Annons:
Mateoz
2017-12-02 23:53
#1

Någon typ av räkor och någon nanofisk, t.ex moskitorasbora eller Galaxyrasbora. Det tror jag skulle passa alldeles utmärkt Mycket växter oxå :)

[Jbgs]
2017-12-03 00:00
#2

Neontetror tycker ja är givna i ett litet kar !

Lillyrod
2017-12-03 08:05
#3

Neontetra vill ha  större än ett 54-liters kar. Det är en väldigt livlig fisk som behöver sin simyta : ) De flesta rekommendationer för den fisken tycker jag är för smått.

Draken
2017-12-03 10:51
#4

#0 Är det någon särskilld fisk du är mer sugen på än någon annan ? Lättare att hjälpa om vi bet på ett ungefär vad du vill ha ;)

Det 'är lätt för andra att tycka att den och den fisken är jättefin och jättebra, men den kanske inte fungerar för dig ? Du kanske tycker den är för tråkig, eller för livlig eller att det är något annat som du "stör" dig på ;)

Visst, rasboror, räkor och även Endlers guppy tycker jag är jättefina, och vore det mitt kar så skulle jag ha nån av dem, kanske tillsammans med räkor eller snäckor. men , som sagt, du kanske inte tycker de är något för dig ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Hageraset
2017-12-05 20:49
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

I mitt 54 har jag som stimfisk kolglödstetror och galaxer o så har jag Dvärggurami och körsbärsräkor. :) och jag är väldigt nöjd med det karet kanske någon av dem kan intressera dig?? :)

billy_klara
2017-12-06 15:59
#6

#4 Det har du sant i! Har haft fiskar i flera år tidigare så har redan haft de ”typiska” fiskarna, Platy, Guppy osv. Därför tänkte jag ha lite mer ovanliga fiskar vilket säkert ni har förslag på. Vet att det finns en väldigt liten ciklid som bor i snäckor, har tänkt på den tidigare men hade inte utrymme då, kanske någon har kan fräscha upp mitt minne om vad den heter?

The animals exist for their own reasons. They were not made for humans any more than black people were made for white, or women created for men. -Alice Walker

Annons:
Lillyrod
2017-12-06 19:50
#7

Snäcklekare?

Mateoz
2017-12-06 20:01
#8

Neolamprologus similis kanske kan vara nått?

Denna kommentar har tagits bort.
Draken
2017-12-06 20:40
#10

De flesta snäcklekare kan man ha i mindre akvarium. Det största problemet där, kan vara att få tag på snäckskal som de kan leka i ;)

Det är Tanganyikaciklider och de vill ha ett Ph på kring 8, strömt vatten (som Malawi) och temperaturer på kring 26-28 grader :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Äppelsnäckan
2017-12-08 13:21
#11

Tycker som #1 att du ska ha galaxyrasboror, dom är så himla vackra!

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Upp till toppen
Annons: