Annons:
Etikettakvarieteknik-pumpar-filter-belysning-etc
Läst 694 ggr
Olabjork
2017-11-29 20:57

Problem med co2-tub

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Jag tänkte dra igång med trycksatt Co2 för första gången nu. Jag köpte en stor kolsyresläckare som jag tänkte gå till Presto med för att få den modifierad för mitt ändamål. Jag frågade om ca-pris via mail, fick då en fråga i retur angående gängorna på brandsläckaren. Enligt killen där så kunde man inte modifiera denna tuben eftersom den har parallella gängor och inte koniska gängor. Stämmer detta? Har läst på mycket om co2 den senaste tiden men aldrig stött på någon info om detta. Fick bl.a detta svaret. ”Det alternativet som finns är om man tar din släckare, tömmer den och tar bort stigarledningen och sen monterar ihop den igen. Då får du den effekt som du vill ha till ditt akvarium. Men då kan man inte släppa på gasen så kontrollerat som med en rattventil utan du kommer få fullt tryck direkt och det kanske inte är att föredra. På frågan om någon annan har rattventiler med parallella gängor så vet inte jag det. Kan finnas men det är inget jag har stött på” Behöver jag fixa ny tub? Tack på förhand!

Annons:
Upp till toppen
Annons: