Annons:
Etikettväxter
Läst 1752 ggr
Torreador
2017-11-28 22:05

Nytt scape med växter, tips?

Jag har precis gjort om mitt scape och skulle behöva lite feedback. Det är rätt djupt, 60cm så jag är lite orolig för ljuset till växterna och har försökt att plantera efter det. Funderar på att flytta mini red till hyllan där marcrandran står nu så den får mer ljus. Men marcrandan är väl också känslig för ljus? Andra tips och råd på växterna eller scapet? Film här, lägger bilder i kommentarer. https://youtu.be/yvlxi-nL2wI

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Annons:
Torreador
2017-11-28 22:05
#1
Torreador
2017-11-28 22:05
#2

Hela karet

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-11-28 22:07
#3

Men varför kommer inte bilden in??? Provar igen

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Torreador
2017-11-28 22:07
#4

Ger upp!

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Lillyrod
2017-11-29 17:35
#5

Använder du mobilen Torreador? Ibland går det helt enkelt inte att få in bilder därifrån. Har du dator så testa där för vi vill hemskt gärna se ditt kar som det ser ut nu 🙂

Torreador
2017-11-29 17:59
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Sitter vid datorn nu så jag testar igen :-)

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Annons:
Torreador
2017-11-29 18:02
#7

Men kolla gärna filmen jag lade in för där zoomar jag in så att man ser bättre. 

Vet inte hur jag ska göra med Rotala Macrandra, om den ska sitta kvar eller flyttas.

Samma sak med Ludwigia mini red. Har sett att en del sätter den på grenar men det borde bli svårt att ansa då tycker jag.

Har några Hygrophilia pinnatifida som ska planteras idag och vet inte var jag ska sätta dem heller,

Och Hygrophilia araguaia samt Rotala Rotundifolia.

TIPS pleaaase!

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Lillyrod
2017-11-29 20:18
#8

Det är macrandran som står till höger?  Den ser inte alldeles bra ut där men vet inte riktigt vart jag skulle vilja ha den istället. 

Jag skulle inte sätta Ludwigian på en gren. Tycker inte att det blir bra men det är ju min åsikt 😉

Draken
2017-11-30 07:57
#9

WOW 😍

En sak jag skulle kunna göra, den lilla röda till höger, varför inte sätta den nedanför platån där den andra röda sitter ? Om du nu inte absolut vill ha en röd på vardera sida, då vet jag inte hur jag skulle ha gjort ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Torreador
2017-11-30 19:06
#10

Den röda till vänster på platån är Rotala Macranda och den lilla röda till höger på botten är Ludwigia mini red (i alla fall enligt dem jag köpt dem av…)

Rovfisk: Att jag satte den på höger sida var för att jag har dels macrandran på vänster sida men även en Rotala Rotundifolia (som ju också är lite rosaröd) på den sidan (rotalan är planterad nu och sitter framför stenpartiet längst till vänster (till höger om det höga gräset). Men kanske man ska köra alla de rosaröda på samma sida?

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Lillyrod
2017-11-30 19:16
#11

Jag skulle klicka ut de röda lite här och där i karet. Det blir snyggare än om man har alla färgklickar på samma ställe : )

Denna kommentar har tagits bort.
Torreador
2017-12-01 12:42
#13

#11 av: Lillyrod

Jo, jag funderar på att göra så faktiskt. Jag ska ändra lite i karet idag då jag tycker att det blev för plåttrigt i mitten, ska låta cuban få dominera där istället och flytta några av de lätta växterna till mina lowtec kar istället.

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Annons:
em.nord
2018-02-02 16:40
#14

Lite äldre tråd men WOW! Ska precis starta upp ett nytt lär här hemma efter några års vila och ville ha inspiration. Fastnade på din youtube. Vad heter växten som ser ut som gräs längs botten?

Mvh Emma, Låt inte rädslan att förlora hindra dig ifrån att spela!

medarbetare på Jack Russell Terrier ifokus

emmans blogg

Torreador
2018-02-04 15:04
#15

I mitten som bottentäckare är det Staurogyne repens men den ser ju inte ut som gräs förstås. Till höger om ”gången” i mitten är det Hygrophilia aurea som är lite mer gräslik. Sedan har jag liiite Eleocharis parvula som är ett tunnt gräs, Valisneria Nana som är ett grövre gräs och blyxa japonica som är som små grästuvor. Lite roströda och gröna

Läs om mitt kaotiska liv som Bondmora, diplomerad klantskalle, nagellacksnörd och djurtok. www.bondmoran.nu

Upp till toppen
Annons: