Annons:
Etikettlabyrintfisk
Läst 1510 ggr
93diajoh
11/23/17, 7:27 PM

Kampfisk- röd rodnad

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Jag märkte denna rodnaden idag. Vad är det för något?? Har bytt vatten och rengjort pumpen idag i alla fall. Vad ska jag göra?? ​​​​​​​

Annons:
Lillyrod
11/23/17, 7:30 PM
#1

Jag har aldrig haft Kampfisk men det ser ut som någon liten blödning eller så? Finns det något han kan skada sig på? Typ simma under så ryggen kan gå emot.

93diajoh
11/23/17, 7:39 PM
#2

#1 Jag har en stor rot i akvariet.

Vet du om jag behöver göra något? Eller räcker det att bara ha koll så det inte blir värre? 

Något speciellt beteende att ha koll på?

Lillyrod
11/23/17, 8:04 PM
#3

Så länge han äter och simmar som han ska är det förmodligen ok. Så länge han beter sig som vanligt behöver du inte göra något.

Mysisa
11/23/17, 11:25 PM
#4

Vad är det för färg på fisken? Han ser fläckig ut, tänker att det kanske är en marble som håller på och byter färg eller en Koi som färgar ut?
Du behöver inte göra något även om det är en skada, är det ett "blåmärke" så läker det av sig självt, men blir han dålig på något sätt måste du såklart vidta ågärder

minavitas.wix.com/kennel

93diajoh
11/25/17, 2:27 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

#4 Han är blå med svarta fläckar bak och under hakan. Han får en tydligare blå färg på kroppen i mörkret. Har upptäckt att hans fenor under har fått en nyans på vissa ställen åt röda hållet. Så svårt att få en rättvis bild bara. Ska Google och kolla vad det är för något! Men kommer det bara på ett ställe? Eller byter han färg på hela kroppen? Eller appar mer färg? Okej tack!!

Mysisa
11/26/17, 7:44 AM
#6

#5 Han ser väldigt mycket ut att vara en marble och dessa byter färg. han kan bli helt röd eller helt blå tex när han har bytt färg färdigt

minavitas.wix.com/kennel

Annons:
Upp till toppen
Annons: