Annons:
Etikettcentralamerikanska-ciklider
Läst 1978 ggr
_Nina
2017-11-23 16:49

Sajica ciklid i sällskaps?

Hej! Har läst en del på nätet om sajica ciklider och det sägs att de ska funka fint i sällskapsakvarium. Men tänkte att jag vill dubbelkolla ännu förrän jag köper ett par. Har ett 220L kar med 1 marmorgurami, 3 guldgurami, 2 rubingurami, 2 fjärilsciklider, 4 Ancistrus malar och 15 rödmunstetror. Blir det för mycket fisk eller tror ni det skulle funka i mitt kar? :)

Annons:
Cecilia.S
2017-11-23 17:36
#1

Jag vill nog avråda dig från att stoppa i mer fisk i det karet, det verkar redan vara högt belastat. Fungerar det bra med dina Gurami? De brukar kunna bråka en del sinsemellan, särskilt om de upplever att det är trångt.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

_Nina
2017-11-23 17:45
#2

Ok det var lite det jag också funderade på, svårt att veta hur mycket man egentligen vågar ha i karet :) Men guramisarna har jag inte haft några problem alls med. Hade bara en marmorgurami till en början och hon var jätte skygg och smått agressiv mot andra fiskar. Då satte jag i guldguramisarna som sällskap och problemen försvann. De går superfint ihop! :)

Cecilia.S
2017-11-23 17:46
#3

Nej men precis, därför är det toppen att du frågar och tänker efter :-) Härligt att det går så bra med guramisarna. Det är vackra och personliga fiskar.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

_Nina
2017-11-23 17:58
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Ja verkligen, de har nog blivit mina favoriter. Mina hänger väldigt tätt ihop. Här på bilden saknas marmorguramin men hon brukar hänga med dessa tre. Rubinguramisarna håller sig ihop ganska bra också :)

Draken
2017-11-24 08:13
#5

Njae ….Jag skulle inte vilja ha Sajican i sällskapsakvarium. Det är en parbildande ciklid, som är mycket lättlekt. De kommer från centralamerika och har "humör" därefter ;)

Revirhävdande och ganska så aggressiva under lek och yngelvård.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: