Annons:
Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 2143 ggr
PeG
11/22/17, 7:14 PM

hjälp med att hitta en fisk

Jag försöker hitta Heros severus Gold-Red-Spot (se bild)

Den har under året funnits hos en leverantör I Tjeckien och tex Glaser har haft den tidigare men nu kan jag inte få tag på den. Någon som har yngel att sälja alternativt tips på någon som kan ha den. Jag bor i Stockholm och har pratat med tex Akvarielagret.

Annons:
Lillyrod
11/22/17, 7:50 PM
#1

Ledsen men jag tog bort din bild. Att använda bilder som inte är ens egna är förbjudet. Om sådana bilder publiceras här hålls sajtvärden som ansvarig och kan få böta. 

Att länka till bilden man vill visa är däremot tillåtet 🙂

PeG
11/22/17, 8:04 PM
molam
11/22/17, 11:36 PM
#3

Dessa fins rätt ofta i djuraffärerna här, hade ingen aning om att dom var svåra att få tag på :o

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
11/23/17, 9:05 AM
#4

#0 Skall du neröver till Trollhättan, eller om du känner någon som åker den sträckan, så kolla med Marlenes zookällare. Hon hade ett par för nån vecka sedan, vet dock inte om hon har kvar dom nu.

Annars så får du ta en tripp till Sundsvall ;) Som det står i #3, just guldhanteln finns rätt ofta i butikerna här uppe. De tar från Imazo, så kanske någon butik i närheten utav dig kan ta hem, om du inte vill ut på en roadtrip ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

PeG
11/23/17, 9:27 AM
#5

Jag antar att affärerna inte ligger i Stockholmstrakten men om du passerar någon av dem så kan du kanske fråga från vilken leverantör de tar in dem?

PeG
11/23/17, 1:25 PM
#6

Tack, Sundsvall är ju en liten bit att åka…. Dock är det en vanlig leverantör så om de har den så borde det gå att få hit.

Annons:
PeG
11/23/17, 2:18 PM
#7

Det visade sig att den som Inazo har är varianten dom kallas Gold och den finns också på tex akvarielagret. Den jag är ute efter har fler röda prickar och därav namnet gold-red spotted som åtminstone enligt några av leverantörerna jag pratat med är en annan variant.

Cecilia.S
11/23/17, 5:45 PM
#8

Om ingen av grossisterna i Stockholms-trakten har just den specifika färgvarianten får du nog ställa dig in på bilåkande. Mig veterligen kan det vara svårt att få tag på från privatpersoner.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Denna kommentar har tagits bort.
Draken
11/24/17, 8:09 AM
#10

Var det inte hantelcikliden du var ute efter (det är den som finns på bilden du länkade i varje fall)?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

PeG
11/24/17, 9:32 PM
#11

Hantelcikliden finns i flera färgvarianter dels gold som finns att hitta i Stockholm och dessutom till lågt pris. Denna verkar även finnas i vilt tillstånd.

http://animal-world.com/encyclo/fresh/cichlid/GoldenSeverum.php

Sedan finns en odlingsvariant med fler och tydligare röda fläckar som är den variant jag letar efter och som verkar betydligt svårare att få tag på. Jag kan köra alternativt försöka buda hit några exemplar om jag hittar en butik som jag vet har rätt fisk.

http://www.segrestfarms.com/index.cfm?fuseaction=catalog.productDetail&productID=16000703&Red-Spot-Gold-Severum-Cichlid-Med&Heros-severus.html

Draken
11/24/17, 11:17 PM
#12

Jag kan missminna mig, men just Guldhanteln (severus gold) är nästan enfärgat från början, har för mig att den får de röda prickarna med åldern. Jag har haft guldhantel, hanen hade röda prickar, men han var 3-4 år gammal också, honan var mest bara gul/golden utan prickar.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: