Annons:
Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 1534 ggr
PeG
2017-11-16 22:10

Påfågelciklid med skivtetror

Har ett akvarium på 450 liter med en sump som ökar vattenvolymen med ytterligare lite drygt 50 liter. Jag har för tillfället en liten grupp skivtetror och planerar att lägga till minst en påfågelciklid. Skivtetrorna är tillräckligt stora och snabba för att vara bra sällskap. Den återstående frågan är nu hur många påfåglar? Har läst på det jag kan hitta online och amerikanska siter som tex oscarfishlover rekommenderar en ensam Oscar för akvarier i denna storlek medan åtminstone vissa svenska siter säger att de måste vara minst två för att trivas. Två skulle vara snyggast men jag vill inte riskera ett krig pga platsbrist.

Annons:
Draken
2017-11-17 07:12
#1

Platsbrist kommer du få, vare sig du köper en eller två. Oscar skall ha minst 600 liter, och skivtetrorna ungefär samma :(

Oscar trivs bäst om de har sällskap, men de kan bli gramsiga mot varandra när de blir äldre, om de är av samma kön.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
2017-11-17 17:45
#2

Jag måste inflika att amerikansk djurhållning väldigt sällan matchar svenska lagar 🤓De bryr sig inte så mycket  "over there"

Draken
2017-11-18 09:58
#3

Där håller jag med. Jag har sett (är även medlem i några amerikanska forum) hur de "inreder" sina akvarium, och hur de håller fiskarna. Typ en enda sten mitt i karet, ingen sand/grus och sen bara vatten 😓

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: