Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk

Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Slöjstjärt, Koi och Guldfisk

Slöjstjärt panda

2017-11-16 17:01 #0 av: Chilenita1

Hej alla!
Nu har jag lääänge letat efter en panda slöjstjärt och det är inga affärer som har!!!😣
Varken de eller deras leverantörer.
Så nu tänkte jag skriva här om det är någon som känner någon som kanske vill sälja?😃
Eller om ni råkar hitta någonstans så får ni jätte gärna tipsa mig.

Tack i förhand och jag hoppas verkligen att jag får napp här 😊😊

Anmäl
2017-11-17 07:24 #1 av: Cecilia.S

Fråga i olika Facebook-grupper, där brukar de ha massor till salu.

Anmäl
2017-11-17 19:13 #2 av: Chilenita1

Asså :)
Har du några bra grupper att tipsa om?

Anmäl
2017-11-18 10:11 #3 av: Rovfisk

Slöjstjärt,koi och guldfisk i damm och akvarium, är en grupp du kan kolla i. Där är det medlemmar som endast håller på med dessa fiskar.

Hur stort akvarium har du ? Slöjstjärtar behöver minst 300 liter.

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl
2017-11-18 18:08 #4 av: Chilenita1

Har 540 :)

Anmäl
2017-11-18 18:23 #5 av: hejkomochhjälpmig

Har inga tips om vart du kan hitta dem nuförtiden, det var år sen jag hade sådana själv. 

Tänkte bara säga att de tappar teckningen med tiden dock, och blir vita tillslut så att du vet att de inte kommer se ut som pandor hela livet. Gissar på att det är kanske därför de inte är så populära längre.

Beroende på vilken typ de är, vart de kommer ifrån och under vilka förhållanden man håller dem så kan de antingen tappa färgen väldigt snabbt eller behålla den hyffsat länge.

Anmäl
2017-11-21 02:15 #6 av: färgfest

#5 De kan bli röd/vit också efter svarta färgen har försvunnit.

Anmäl
2017-11-21 18:19 #7 av: Rovfisk

#4 Underbart Tummen upp

Jag har hört att de kan ändra färg, men har ingen egen erfarenhet av det ;)

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.