Annons:
Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 1753 ggr
gickan87
2017-11-12 00:07

Guianacara dacrya

Nån som har erfarenhet av jordätaren dacrya?
Hur fungerar dem i grupp?
Hur många kan jag ha i mitt 180 liters om jag även vill ha ett litet stim med tetror?

MVH Erika :)

Annons:
Lillyrod
2017-11-12 06:03
#1

Här finns lite info om dem. Jag skulle tro eftersom det står att den är glupsk att tetrorna kan få det jobbigt : )

https://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=1889&SOK=1

I ditt kar är det väl ett par som gäller för att det ska fungera.

Draken
2017-11-14 08:59
#2

Guianacaran är ganska fredlig och harmonerar lika bra i grupp som i par. Men eftersom ditt kar inte är så stort, så skulle jag rekommendera ett par.

Tänk bara bar att de gräver mycket, och risken är att dina växter (om du har några) ligger och flyter i ytan på morronen när du kliver upp ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

gickan87
2017-11-30 20:56
#3

#1 Tack, den länken har jag redan läst :)

#2 Vad tror du om 2 honor och en hane? Med kardinaltetror och bilbukar samt pansarmalar?

MVH Erika :)

Draken
2017-12-02 09:33
#4

#3 Med tanke på storleken på ditt kar, så kulle jag rekomendera ett par. Och jag tror inte Kardinaltetran går säkert, då de är ganska långsmala. Däremot så kan du ha en lite större tetra med hög rygg, den skulle klara sig bättre.

Du får tänka på att Guinacaran, precis som de flesta andra ciklider, är rovfiskar, och de tar sig gärna ett skrovmål i karet om det finns bytesdjur som är tillräckligt små för att de skall kunna få in dem i munnen.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: