Annons:
Etikettsjukdomar
Läst 859 ggr
crashgirl
10/23/17, 8:03 PM

min platy är sjuk :(

Hej! min fina lilla Platy verkar vara sjuk :( Den kan typ inte flyta längre :'( Jag fångade upp den o lade i en yngelkasse ifall det är förstoppning för hon är ganska tjock :/ Lade ner ärtor i kassen åt henne också.. Finns det något annat jag kan göra?

Annons:
crashgirl
10/23/17, 8:36 PM
#1

kollat värdena så ingen nitrit eller nitrat :/ gjorde vattenbyte igår också

crashgirl
10/23/17, 8:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2
molam
10/25/17, 6:09 PM
#3

KAn hon simma? och simmar hon isf snett?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
10/26/17, 11:45 AM
#4

Mest troligt problem med simblåsan.

Har samma frågestälning som ovan

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

crashgirl
10/26/17, 4:36 PM
#5

Hon klarade sig inte :( Då jag vaknade i tisdags så simmade hon lite, men då jag gått hemifrån så meddelade sambon att hon dött :( Hon kunde inte riktigt simma utan sjönk mer till botten.. hon släppte några yngel för lite mer än en vecka sen, men eftersom hon var så tjock så undrar jag om något yngel fastnat och ställt till det?

crashgirl
10/26/17, 4:37 PM
#6

Hon verkade ha lite svårt att hålls "upprätt", utan ville tippa omkull mot höger sida..

Annons:
molam
10/26/17, 5:04 PM
#7

Är hon köpt på djuraffären så har du förklaringen där, Djuraffärslevandefödarna (Vilket långt och jobbigt ord xDDD) klarar oftast bara en kull och sen vandrar dom vidare. nästa generation kommer däremot vara bra mycket starkare =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

crashgirl
10/26/17, 5:25 PM
#8

Ja hon var köpt i djuraffär, men detta var i slutet av april iår, tar de så länge innan det märks på dom? Köpte från akvarielagret där vissa fiskar även är från privat personer.. Hon fick kanske två kullar mes yngel hos oss..

molam
10/26/17, 5:28 PM
#9

JAa, och kullarna brukar ta slut på dom tyvärr "/ MEn man har ju avkommor efter dom och dom brukar vara mycket starkare är föräldrarna! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

crashgirl
10/26/17, 5:40 PM
#10

åh :( Så du tror att det var något problem med ett yngel eller själva ynglingen som gjorde henne sjuk och inte simblåsan? Vi sålde tyvärr de flesta yngel :/ men det finaste behöll vi! så hoppas den klarar sig!

molam
10/26/17, 6:41 PM
#11

Ja det var troligast ynglingen.
Ynglen kommer inte få samma problem, inte alls ^^ dom kommer klarra massa ynglingar galant! ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

crashgirl
10/27/17, 7:04 AM
#12

k :) tråkigt att det går dåligt för de man köpt i affären :( Men hoppas den vi behöll klarar sig bättre :)

Draken
10/27/17, 9:52 AM
#13

Tyvärr så är det oftast så med levandefödare som är köpt i affär. Vill du ha friska och sunda levandefödare, så rekomenderar jag att du försöker köpa från privatpersoner som säljer. De är betydligt friskare.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Upp till toppen
Annons: