Annons:
Etikettprojekt-diy
Läst 1348 ggr
Kalashnivik
10/8/17, 7:26 PM

Rolig blandning fisk 300L?

Vill ha många olika arter i mitt kar på 300l. Ska ha mycket växter och rötter. Dem som har en given plats är Platy, mollys, segelfensmolly, kardinaltetror och guppys. Men vill även ha lite annorlunda arter. Fiskar som ser konstiga/roliga/knäppa ut! Typ elefantfiskar. Har ett kar på 60l igång med Guppy, Platy, 2 gamla neontetror, met.pamsarmalar och en liten scalar (ej optimalt jag vet). Funderar lite, kanske ska jag skippa typ Guppy i stora karet och köra lite större fiskar? Kommer ju kolla så alla arter jag till slut väljer trivs i ungefär samma temp, vatten, miljö och sånt! Kom med förslag, åsikter ja vad som!

Annons:
Hageraset
10/8/17, 8:25 PM
#1

Ancistrus Mal är en lustig och underbar liten filur,. Annars andra plecos? Delfin ciklider är en häftig fisk men vet ej om den går in med mindre fiskar. Annars finns det många olika ålar och annat man kan ha.

molam
10/10/17, 2:32 PM
#2

Delfinciklid är en malawiciklid och ska gå i artakvarium, alltså inte optimalt med Kardinaler, Platy ol. #1

#0 Kolla upp exempelvis Papegojciklider, Deras munnar är för små (Dom är missbildade) för att dom ska kunna ta mindre fiskar, och dom är riktigt Fredliga och snälla så dom skulle nog kunna gå bra med Sällskapsfisk, samt att dom har ett Väldigt distink, roligt utseende, då dom är en Hybrid mellan massa olika fiskar :P Dom är rätt fulsöta :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Hageraset
10/10/17, 2:33 PM
#3

#2 jaha,ojdå uppfattade inte det

Upp till toppen
Annons: