Annons:
Etikettberättelser-bilder-bildtrådar
Läst 1335 ggr
Malexx
9/26/17, 7:13 PM

Bilder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fotade lite och tänkte visa några bilder från vårt 70 liters akvarium

Invånare 

15 Galaxy Rasbora

3 Svarta Kuhli (skall köpa 2 till iveckan så de blir 5)

Ca 10 Gröna räkor (men en har blivit orange av någon anledning)

Ett gäng posthorn och en och annan snäcka som smitit med växter

Annons:
Malexx
9/26/17, 7:13 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Nästa bild

Malexx
9/26/17, 7:14 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Galaxy simmar omkring

Malexx
9/26/17, 7:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

En till på gänget

Malexx
9/26/17, 7:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jamen så här också. Där ser ni också enöga såg jag nu. En fisk blev nämligen av med ett öga och vi kom fram till att det måste vara en kuhli som var boven. Annars måste jag säga att det är en väldigt fredlig tank

Malexx
9/26/17, 7:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Svårt att få bra foto på Kuhli men här träffade den på en räka. Råda sand, inte den allra finaste men det känns som den funkar bra för ålarna

Malexx
9/26/17, 7:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

posthorn

Annons:
Malexx
9/26/17, 7:17 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Ensam firre

Lillyrod
9/26/17, 9:54 PM
#8

Jättefina bilder!

usvead
9/27/17, 6:12 AM
#9

Här ser man verkligen hur vackra galaxy rasbora är, och häftigt inrett med grenarna. 

Kan det verkligen vara kuhlii ålar som varit på firren? Den kan ju ha skadat sig på något i inredningen. Jag har haft kulii med både dvärgklogrodor och galaxy rasbora, de har inte ens haft en tendens att vara på någon annan.

Cecilia.S
9/27/17, 8:19 AM
#10

Så fina bilder du har lyckats knäppa :-)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

hejkomochhjälpmig
9/27/17, 8:39 AM
#11

Supersnyggt! Det är nästan ett lite spöklikt scape, tycker jag - häftigt!

Malexx
9/27/17, 8:56 AM
#12

Tack alla. I verkligheten är det lite ljusare i karet men för att få skärpa på de rörliga fiskarna mixtrade jag en del med att ha så snabba exponeringstider som möjligt och då blev det istället lite mörkare. Jo det kan va en möjlighet att den skadat sig på inredningen. Jag vet inte men kuhli blev misstänkt då jag hörde att ålar överlag kan va ögonbitare.

Draken
9/28/17, 3:53 PM
#13

Jätteläcker scape :D

Och jag måste säga att Galaxyrasboran är otroligt snygg. ska nog införskaffa sånna när jag startar upp 60 litern tror jag 😃

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Malexx
9/28/17, 10:35 PM
#14

Det tycker jag du skall göra. En sak som jag tror gör att de är förhållandevis dyra är att det är stort svinn på dom. Många blir krokiga och dör efter ett tag. Om en affär får in ett gäng så kommer en relativt hög procent försvinna och när du själv köper dina kommer några att bli krokiga efter ett tag och sedan dö. Särskilt de unga är i riskzonen. De blir också märkbart mycket finare när de växt till sig lite så om man tycker de oftast ganska unga man köper är lite gråa o färglösa så blir det bättre med tiden.

usvead
9/29/17, 8:14 AM
#15

Mina som jag köpte i början av augusti  2016 har faktiskt klarat sig bra (peppar peppar). I början av juni i år upptäckte jag två små oidentifierbara yngel men efter semestern fanns bara ett kvar och det var ett GR yngel🙂

Malexx
9/29/17, 8:28 AM
#16

Kul grattis. Spännande med yngel.

Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: