Annons:
Etikettallmänt
Läst 1150 ggr
Nairolf
9/20/17, 10:08 PM

Byrå

Hej! Jag har tänkt att införskaffa mig ett juwel primo, antingen ett 70L eller 110L. Nu försöker jag hitta någon slags byrå som klarar av vikten, samt att den inte har lätt att välta när man öppnar lådor. 110 liter vatten på trägolvet känns inte särskilt önskvärt… Jag tar tacksamt emot era tips!

Annons:
Cecilia.S
9/21/17, 8:13 AM
#1

Jag skulle inte våga ställa den tyngden på en byrå. Ett 110 liters kar väger uppåt 150kg när det är fullt och "normalt inrett", men det kan såklart väga ännu mer om du t.ex. har mycket stora stenar i det. Satsa istället på en akvariebänk, t.ex. från Juwel, eller bygg en egen ställning. Akvariebänkar klarar tyngden och många är väldigt snyggt designade :-)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

molam
9/22/17, 9:15 AM
#2

Vi har vårat 112l på en MALMbyrå från IKEA, Funkar alldeles utmärkt och Byrån är i PERFEKT längd för 112an ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Maleficum
9/22/17, 12:14 PM
#3

Har mitt ena 200+ liters kar på en Hemnes byrå från IKEA, dock har pappa förstärkt den innan vi satte dit akvariet så det inte skulle riskera att börja säcka på mitten. Har stått på den byrån i 6-7 år nu utan problem.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Upp till toppen
Annons: