Annons:
Etikettnybörjarhörnan
Läst 644 ggr
Lovely_paws
9/20/17, 4:06 PM

5L burk?

Hej! finns det något levande som kan TRIVAS i en 5L burk tillsammans med mossa och växter? typ nån snäcka? mindre räka?

skriv gärna förslag på arter om det finns några, tack på förhand :)

Annons:
fiskälskarn00
9/20/17, 4:22 PM
#1

Detta är mycket litet, jag skulle knappt stoppa i en "skräp" snäcka ens 😊

Gal1

Draken
9/20/17, 5:57 PM
#2

Nej tyvärr.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lovely_paws
9/20/17, 6:23 PM
#3

Tack för svar, men är anledningen till det att vattnet kommer bli dåligt fort? tänkte att en snäcka har väl annars plats nog i 5 liter? eller är det för lite plats också?

Denarau
9/20/17, 7:10 PM
#4

Snäckor är också levande djur och behöver tillräckligt med plats. Vem skulle vilja bo i ett litet förråd eller ännu mindre? Vad hade du tänkt ha för behållare?

[nevamisse]
9/20/17, 7:42 PM
#5

Tyvärr för litet för någon art. Utöver det måste det vara svårt att hålla en bra balans på så lite vatten.

Draken
9/21/17, 4:36 PM
#6

Sen får du också tänka på att lite av vattenvolymen också försvinner när du sätter i inredningen. det kanske bara blir 3-4 liter kvar när inredningen är i karet.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
TccT
9/22/17, 6:31 AM
#7

Finns svenska vatteninsekter om man bor så man kan ut och böka runt bland vass och bös. Kanske inte många som gillar svenska kryp i och för sig. Men till exempel klodyvel skulle passa i den burken.

Äppelsnäckan
9/22/17, 2:10 PM
#8

Det är inte bara för litet för trivsel utan det är svårt att få en bra balans på 5 liter. Jag har fått bra balans i min cylindervas på 17 liter tack vare att det är fullt med växter, men mindre volym än så är nog svårt. Däremot tror jag att burken skulle passa fint som växtburk. Googla på wabi kusa.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Upp till toppen
Annons: