Annons:
Etikettakvarieteknik-pumpar-filter-belysning-etc
Läst 476 ggr
Erikgolov
9/20/17, 11:37 AM

Hjälp med akvariet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Jag har köpt ett akvarium (av märket JAD) som jag främst ska använda till växter nu i början för biologiska experiment. Jag fick dock ingen instruktion till, så jag vet inte riktigt hur jag ska fixa filtret. Vad används den tunna slangen till och de svarta filterbollarna? Själva svamparna vet jag vart jag ska sätta i. Sen fick jag en påse med kol också, vet inte riktigt heller vart den ska. Tack på förhand.

Annons:
Lojs
9/20/17, 5:50 PM
#1

Det du håller i handen ser ut att vara en "slamsug" dvs en sån man rengör botten med. Svarta filterbollar vet jag inte riktigt vad du menar med, det ser jag inga på bilden?
Kol brukar man främst använda efter medicinering för att få bort medicinrester, så det är inget man behöver använda kontinuerligt.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Draken
9/20/17, 5:56 PM
#2

#0 Är det biobollar du menar kanske ? De är bra för att ta hand om större skräp som åker in i pumpen. De kan även hjälpa till att förebygga nitritspik i karet.

Det du håller i handen är (som ovanstående skriver) en slamsug för att rengöra botten.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: