Annons:
Etikettmalar
Läst 725 ggr
Hageraset
2017-09-17 16:36

oväntade ancistrus yngel

Skulle tidigare idag möblera om i 170 litern och lyfte den största stenen och hittade 20 - 30 Ancistrus yngel, försökte göra ett skydd till dem så fort som möjligt eftersom jag har många rovfiskar i karet t.ex scalar, Palettciklid, guldgurami Osv De flesta tror jag klarade sig men neon tetran va riktigt snabba och snodde en del av dem. Ancistrus hanen " frasse " tappade bort ynglen ett tag men har nu återfunnit de små krabaterna. Ska se om jag kan få in lite bilder här senare. Finns det nåt jag bör göra för att hjälpa ynglen?

Annons:
Draken
2017-09-18 08:37
#1

OJ har du både Guldgurami, Palettciklider och Scalare i 170 liter 😮 Plus stimfiskar , och nu en massa ancistrs ? Det är väldigt överfullt och alldeles för litet kar både för Paletter och Scalarer 😕

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Hageraset
2017-09-18 16:50
#2

#1 kommer mest troligt sälja scalarerna i framtiden, är vanlig Ancistrus lätt att sälja? kommer ej kunna ha kvar några av ynglen senare.

Draken
2017-09-18 19:42
#3

Det beror på , när det handlar om just Ancistrus, så är det ju tillgång och efterfrågan. Ibland vill alla ha, och ibland är det ingen alls som vill ha.

Tror du skall sälja iväg scalarena, nu medans de är små …innan deras fenor börjar krokna. Har fenorna "knäckts" kommer du förmodligen inte få dem sålda, de rätar inte upp sig igen när de väl är böjda.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: