Annons:
Etikettot-offtopic-och-lekar
Läst 4588 ggr
Draken
9/16/17, 12:16 PM

Babbel och bildtråd #5

Nu börjar gamla tråden blir lång och seg, så fortsätt gärna babbla och visa bilder här :)

Här kan vi prata om allt och visa bilder på vad som helst Skrattar

Tänk på att våra Skrivregler gäller även här.

Här finns gamla tråden:

http://akvariefisk.ifokus.se/discussions/58fcb0278e0e74490e000f0a-babbel-och-bildtrad-4?discussions-1

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
9/16/17, 12:30 PM
#1

Höstruggigt i Sundsvall idag 😕

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
9/16/17, 1:00 PM
#2

Här är det sol/moln och runt 18 grader varmt. Jag bor i rätt ände av Sverige 😉

Erratic_Eagle
9/16/17, 1:25 PM
#3

Här med😀

molam
9/16/17, 1:52 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Lite bebisar! Hane Sobel

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
9/16/17, 1:54 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Hane, Silvergrå RÖ.
Alla bilder är dåliga dock, bebisar är svårt att knäppa kort på xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
9/16/17, 1:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Hane, Osäker

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
molam
9/16/17, 1:56 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

Hona, Mink

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
9/16/17, 1:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Hona, Offwhite

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
9/16/17, 1:59 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Hona, Silvesobel BÖ

Nån frågade Om bilder på Bebisarna och här är dåliga sådana xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Erratic_Eagle
9/16/17, 2:18 PM
#10

Sööööta

Erratic_Eagle
9/16/17, 2:24 PM
#11

Varför är inte mimåne inne längre??

Lillyrod
9/16/17, 2:46 PM
#12

mimåne har tagit en paus i akvaristiken. Hon jobbar heltid nu och har inte tiden längre. Hon tittar in någon enstaka gång bara 🙂

Draken
9/16/17, 3:38 PM
#13

#11 Mimåne är fortfarande Medarbetare, fast inaktiv sådan :)Hon finns fortfarande i bakgrunden :D

#6 du måste ju komma underfund om vilken färg mysteriepojken har . Det kanske blir en ny färg, du får isf döpa färgen efter din uppfödning 😛

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
molam
9/16/17, 4:12 PM
#14

#13 Misstankar på Cinnamon, Umb Homozygot ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Erratic_Eagle
9/16/17, 7:29 PM
#15

Ok

Maleficum
9/16/17, 11:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#16

Riktigt söta små bebisar ^^ Man blir lite bebissjuk och saknar mina kaninbebisar och fågelbebisar (även om de flesta fågelbebisar mest är fulsöta i början).

En gammal bild på mina bebbar. Den ljusa i mitten är Nymphadora som är en av dem jag sparade och en av de viltblå är Lupin som jag också spara fast det inte var planerat. I april är det 10 år sedan ja tog bilden (och de var ca 2 veckor på bilden). Tyvärr finns ingen av dem i livet längre men vet att en av dem varit mamma till en stam av sverigehare (en ras några entusiaster försöker avla fram, vet dock inte hur det gått med det projektet).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

molam
9/16/17, 11:52 PM
#17

#16 dom är otroligt söta, speciellt nu när dom öppnat ögonen *-*
Den kanine bebisen i mitten, som "Verkar" kolla in i kameran ger mig rysningar xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
9/17/17, 9:39 AM
#18

Så otroligt söta 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

MsZ
9/17/17, 2:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Plockar svamp 😄

Draken
9/17/17, 2:51 PM
#20

Dom där tror jag inte man skall plocka, man blir så konstig om man äter dem 😛

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Denarau
9/18/17, 2:43 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#21

Detta var taskigt skrivet och stämmer inte alls!

Maleficum
9/18/17, 6:02 PM
#22

#21 Vilka myter skulle det vara? Tycker de flesta här snarare är bra på att döda gamla myter (som att fiskar växer efter akvariet och andra gamla knasigheter).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Denarau
9/18/17, 6:10 PM
#23

Är det inte så att ancristusmalar växer efter karets storlek?

Draken
9/18/17, 7:45 PM
#24

De myter som uppkommer och som folk hänvisar till, brukar vi ju döda på en gång  :(

Och många av våra medlemmar är både duktiga och vet vad de pratar om.
Misstänker att det kan vara en person som har blivit tillsagd eller liknande när han/hon har varit inne på forumet ….bara gissningar, men det ligger ju nära till hands att tro det.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
9/19/17, 2:52 PM
#25

#21 Det är ofta så det brukar låta om jag anser att en Guppy är en Saltvattensfisk, och är helt insnöad på det, sen kommer nån och säger till mig att nää, Guppy är faktiskt en sötvattensfisk, då om jag hade varit småsint hade jag ansett att den personen som motsa mig inte kan nånting om det den pratar om.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Erratic_Eagle
9/19/17, 7:06 PM
#26

Har tänkt att dra igång en ny tråd om alla mina tre akvarium. Ni får gärna kika in den när den kommer upp👍

Annons:
Maleficum
9/30/17, 4:36 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#28

3 timmar i skogen inklusive två fikapauser resultera i 3,5kg svamp =D Var jag och Gletta, min bästis, hennes två barn och hennes mammas två hundar som var ute idag. Var helt perfekt väder! Barnen och hundarna blev väl dock rätt uttråkade även om det även fanns en del blåbär att plocka (uppskattat av både barn och hundar) men jag och bästisens entusiasm fick dem snart att tycka det var lite skoj att hitta svamp (speciellt när man kunde ligga på en plats och plocka hur mycket som helst).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
9/30/17, 4:42 PM
#29

Vad roligt att hitta så mycket. Själv är jag värdelös på svampställen och lite feg att gå ut i skogen för alla vildsvin vi har runt här 😕

fiskälskarn00
9/30/17, 5:20 PM
#30

#28 

jag har också varit ute och hittat rikligt med svamp detta år, väldigt bra svampår i år tycker jag. 🙂

Gal1

Tjeja
10/10/17, 5:04 PM
#31

Ja till sist blev det en del svamp ändå. 🙂 Fast det såg torrt ut hela sommaren.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Lillyrod
10/14/17, 8:56 AM
#32

God morgon alla! Vad gör ni idag? Här utlovades 20 grader varmt idag men än så länge är det mulet och småregnar. 

Själv är jag hundvakt till en niomånaders golden retriever idag så det lär bli mycket promenader 😃

Draken
10/14/17, 11:31 AM
#33

Gör inte så många knop ;) Är nyopererad och skall väl hålla mig i stilltje. Men blänger på akvariumen och tycker att det behövs vattenbyten. Min make och mina barn skäller på mig och tycker att jag skall ge f*n i karen den här helgen. De kan vänta tills OP-såren har läkt 😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
10/14/17, 2:55 PM
#34

Börjar äntligen känna mig lite mer frisk även om jag fortfarande känner mig trött. Soligt idag så ska väl försöka ta mig utanför dörren och få lite sol och frisk luft.

#32 Härligt att vara hundvakt och få gå hundpromenader :D Saknar det (även om det är lite skönt att slippa gå ut när det regnar och blåser massor).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Maleficum
10/14/17, 8:55 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#35

Brorsan, svägerskan och brorsdottern släpa med mig ut till ett av naturreservaten så vi kunde kika lite på kossorna :) Sluta med att vi hade kavelduns krig till brorsdotterns stora glädje (för vad kan vara roligare för en treåring än vuxna människor som springer runt som dårar och slängde vitt fluff på varandra).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Tjeja
10/17/17, 11:27 AM
#36

😃

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

molam
10/18/17, 7:38 AM
#37

Nu börjar tumultet lugna sig efter Sjuka kaniner, honkaniner som visar sig vara hanar, bebisarna har börjar flytta både isär och till nya, alldeles egna hem, och mina studier har börjat =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
10/18/17, 8:17 AM
#38

Frosten ligger över åker och äng. Nu är det dags att börja fundera på att gå i vinteride 🥶 Jag avskyr vintern, så egentligen bor jag på helt fel ställe 😛

#37 Jo, lilla Celestia gav oss lite skrämselhicka när hon "tapppade" både huvudet och  styrseln i ryggen 😮

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lojs
10/18/17, 8:22 AM
#39

Lycka som förälder till en 3 månaders bebis, kunna smyga upp ur sängen (vi samsover), skicka iväg nioåringen till skolan och sedan faktiskt kunna stjäla ett par minuter vid datorn när man faktiskt når tangentbordet. =) (Bebis vill bara sova i famnen dagtid, så jag når bara musen vid datorn, inte tangentbordet.)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Draken
10/18/17, 8:27 AM
#40

#39 Passa på att njut när du kan ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lojs
10/18/17, 8:32 AM
#41

#40 Absolut, helt underbart! :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Maleficum
10/18/17, 2:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#42

Har haft min "sängvärmare" här inatt och ska ha henne ända till imorgon :D

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

molam
10/18/17, 9:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#43

Mattes lillhjärta blir piggare och piggare för varje timma! kastar in en bild på henne innan hon blev sjuk ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

molam
10/25/17, 8:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#44

Mttes lillhjärta (Ninen som ser animerad ut xD) är helt frisk! =D

och brorsans och min "Howloween" är räddad, vi skrämde vår andra bror och hans kompisar med dom xD Brorsan skrek rakt ut när vi stod och stirrade på han när han kom in i rummet, och hans kompisar sket på sig när vi startade camen på Skype och satt där och stirra på dom xDD Dom trodde vi hade mördat brorsan dom Ba "HOLY SHIT!!! NåTT ÄR FEL HEMMA HOS "NAMN"!!!" Så stängde dom av camen och sprang och gömde sig xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Maleficum
11/12/17, 7:20 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#45

Min brorsdotter har en förkärlek att skala citrusfrukter (däremot är de inte alls lika intressant att äta dem).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Maleficum
12/13/17, 10:03 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#46

Var hos föräldrarna idag och börja gå igenom och rensa gamla skolsaker. Ett av arbetena var att skriva om djur och har skrivit om våra fiskar. En verkligen fisksoppa!

Tydligen just då hade vi två guldfiskar, 5 citrontetror, 10 tigerbarber, 3 Svärdbärare, 3 fiskar jag inte visste vad det var, 1 algätare och en, vad jag då kallat pennfisk men jag tror var en siamesisk algätare.

Glömde tyvärr fota vilket år jag gjort arbetet och har såklart redan glömt det :P men nån gång i början av 90 talet var det.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
12/14/17, 6:11 PM
#47

Ibland är det hemskt att hitta sådana gamla saker men vissa av dem är riktigt roligt att lägga händerna på igen 👍

Maleficum
12/14/17, 7:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#48

#47 Jo, hitta en hel del teckningar också :) Bla denna på en av mina zebrafinkar jag hade förut (var min egna uppfödning Trasen).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Tjeja
12/15/17, 12:49 AM
#49

#46 Tjusig handstil på skrivstilen där! Du lyckades verkligen få skrivstilen både snygg och läslig på samma gång då. 👍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Maleficum
12/15/17, 1:01 AM
#50

#49 I samma låda med skolgrejer hitta jag även min skrivstilsbok där vi fick öva på att skriva skrivstil, hade flera bra kommentarer i den :) Minns att vi fick öva väldigt mycket på att det skulle se snyggt och prydligt ut.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Tinisblom
12/15/17, 1:07 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#51

Min älskade kisse kunde knappt sova på två dygn då fiskarna kom 😍

Lizelda
12/15/17, 9:45 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#52

Sju av femton 😎

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Maleficum
12/15/17, 12:52 PM
#53

#52 Vilka sötnosar! ❤️

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
12/16/17, 10:27 AM
#54

😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
12/20/17, 5:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#55

Lillasyster gjorde en tomteluva till kaninerna, och Discord fick testa den, och med det vill han önska alla en tidig god jul =D

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Denarau
12/20/17, 6:35 PM
#56

Detta akvarie tyckte jag var riktigt snyggt! 😍😍😍 https://www.facebook.com/thomas.franzen.96/videos/10212935948987272/

Lillyrod
12/20/17, 6:58 PM
#57

Den länken är inte till allmän beskådan : )

Denarau
12/23/17, 3:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#58

Någon annan som gjort vattenbyte idag?

Draken
12/24/17, 9:40 AM
#59

Vattenbyten gjordes i början på veckan, efter det har det varit full fart ;)

God Jul på er alla.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lojs
1/20/18, 8:10 PM
#60

Dags att väcka babbeltråden igen tycker jag. =)
Hur har ni det allihopa nu när det är vinterväder över typ hela landet? Till och med jag här på västkusten har lite snö, även om jag helst skulle slippa. ;) 
Jag har nyligen startat en promenad/väder-tracker i min bujo och är trött på att hela tiden måla i snö eller slask, ge mig lite grått, någon minusgrad och minimalt med is så blir mina hundpromenader perfekta. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lillyrod
1/20/18, 8:14 PM
#61

Här snöar det lite lätt och jag hann med promenaden innan det började. Hoppas det slutar för jag gillar absolut inte vintern 😕

Maleficum
1/20/18, 8:16 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#62

Tycker det är skönt med lite snö ute, speciellt för sena hundpromenader för det blir lite ljusare ute då. Men Kenzie hatar snön så han är inte så lycklig :P Nu kan han ju inte springa runt på tomten som han vill eller hoppa ut på toa utan "måste" använda sin toalåda! Men har fixat en "minigräsmatta" åt honom så lite glad är han :D

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Lillyrod
1/20/18, 8:37 PM
#63

Det där måste vara en av Sveriges lyckligaste kaniner 😍

molam
1/20/18, 11:00 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#64

Har fullt upp med det här lilla monstret jag hämtade i söndags, han är en galen valp, men han är söt också, det är väl därför han fortfarande är kvar xD snön är inte riktigt hans grej ännu, jag har tur om han kissar/bajsar när han väl är ute, i vanliga fall brukar han följa med Shaggy utan problem när vi är ute och vandrar, men skäller Shaggy (Vilket han gärna gör på typ allt) då blir det läskigt så då bestämmer han sig för att det är dags att springa hem xDDDD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
1/21/18, 11:11 AM
#65

Händer inte så mycket här. Försöker ta det lungt så min fot skall läka ordentligt. Nu skall jag börja provjobba imorron, 6 timmar om dagen, så jag hoppas att jag så småningom kan gå tillbaka till ett normalt arbetsschema. Har varit sjukskriven sedan 28 November, och jag håller på att bli tokig, är inte van att gå hemma och inte göra något ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Hageraset
1/21/18, 1:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#66

Den här tjänsten har inget emot snö över huvud taget ,han trycker ner nosen i marken och äter små medans han går. Plus att man blir aldrig lämnad ifred när han finns i huset XD. Just nu sitter han och glor ut genom fönstret. :P

Hageraset
1/21/18, 1:32 PM
#67

Fjanten* inte tjänsten XD. Avskyr auto korrekt

Lillyrod
1/21/18, 1:41 PM
#68

Så söt! Han vill ut och kasta snöboll förstår du väl? Man ser ju riktigt längtan i blicken 😉

Draken
1/21/18, 11:16 PM
#69

#66 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Lojs
1/22/18, 9:45 AM
#70

Idag var det kallt på västkusten, till och med så jag tvingade mig att ta på termobrallor när jag gick ut med hundarna, det brukar jag aldrig orka. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

MsZ
1/22/18, 11:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#71

Legat sjuk sen torsdag och surat över att helt ha missat vinterns vackraste helg. Flödet fylldes av ljuvliga bilder på skridskoåkning, skidor, pulkor, promenader, snötyngda träd och allsköns mysigheter. Hann iaf ut en sväng i skymningen ikväll. Hittade en lyktstolpe från Narnia tror jag 😄

Maleficum
1/22/18, 11:54 PM
#72

#71 Vilken härlig bild! Förstår tankarna gick till Narnia!

Tyvärr verkar vintern ta slut på onsdag (iaf här i Stockholm) så en dag kvar att njuta av vintern.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lojs
1/23/18, 9:45 AM
#73

#71 Verkligen en härlig bild! Jag är ändå glad att jag inte bor så jag stöter på sånt på de dagliga promenaderna, snö är verkligen inte min grej. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Draken
1/23/18, 9:49 AM
#74

Här ligger drivorna meterhöga, så jag skulle inte bli ledsen om  vintern bara försvann som vid ett trollslag.

#71 otroligt vacker bild dock :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Tjeja
1/25/18, 11:37 PM
#75

#71  Verkligen! Ett vackert vykort, Verklighetens svar på lyktan i Narnia!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Lillyrod
1/28/18, 1:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#76

Här har det bakats äppelpaj idag. Tänker avnjuta lite till kaffet i eftermiddag 😃

Annons:
Maleficum
1/28/18, 1:46 PM
#77

#76 Mumsigt!

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
1/28/18, 3:27 PM
#78

Mumma. Sitter och slappar efter att ha sprungit på Ikea, jag dricker en kopp kaffe och njuter av en munk som jag unnade mig 😊

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

MsZ
1/28/18, 4:42 PM
#79

#76 vad gott! Sonen överraskade oss med paj också. Bra son det där 😄

MsZ
1/28/18, 7:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#80

Haft en lite deppig dag idag. Men så satt jag i köket här på em och plötsligt kunde jag inte låta bli att le…..

Maleficum
2/16/18, 10:03 PM
#81

Får man göra lite smygreklam? :P Go Royal har släppt sin nya musikvideo (Gustaf, i ljusa jackan, är min bästa kompis lillebror, känt honom sen han var åtta-nio år vilket känns som miljoner år sen). De är väl för tillfället mest kända för låten Swedish Fika.

:)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

molam
2/17/18, 12:38 AM
#82

#81 HAn i ljusa jackan är så JAg när jag får för mig att dansa xD dom är så roliga i den Gruppen, känner dick igen dne andra Snubben så jäkla mycket, men jag vetter sjutton hur eller varför xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lillyrod
2/23/18, 6:27 AM
#83

God morgon! Uppe med tuppen trots att jag är ledig. Vad har ni tänkt göra idag?

Här blir det till att städa lite i lägenheten och eventuellt i några av karen också. Kallt ute så får se om det blir någon promenad idag  🙂

Annons:
Draken
2/23/18, 8:48 AM
#84

Inte mycket planerat idag faktiskt ;) Ska bara vara. kanske knäppa lite kort och helgstäda lite :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lillyrod
2/23/18, 9:07 AM
#85

Det är så skönt att bara vara. Det är viktigt att man hinner med det också : )

Draken
2/23/18, 9:12 AM
#86

Jo, så är det ju :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lojs
2/23/18, 9:44 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#87

Vi har inget särskilt planerat idag, men idag kommer nioåringen hem från sin pappa och kommer upptäcka att vi fått hem valp medan han var iväg. Det blir spännande att se hur de trivs ihop!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lillyrod
2/23/18, 9:59 AM
#88

Söt som socker 😍

Tjeja
2/28/18, 8:45 PM
#89

Awee! 😍

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Galaxy86
2/28/18, 8:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#90

Insnöad 😀 Har pysslat med mina javaormbunkar. Hoppas det växer på. Väntar på min javamossa 😀

Pokemon hundar och konst

Annons:
molam
2/28/18, 8:50 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#91

Måste bara visa en bild på 2 av mina vackraste Pojkar, Min stora är så Duktig att han poserar med valpen på bild även fast han tycker att valpen ör mest usch och blä  😍

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Maleficum
2/28/18, 8:54 PM
#92

Finns det något sötare än djurbebisar? ❤️

Och så växer de upp så fort! Har fortfarande svårt att fatta att vår lilla labbe redan är 13,5 år gammal, känns som nyss jag och mamma var till Arlanda och hämta upp henne.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Tjeja
2/28/18, 8:55 PM
#93

😍 awe.. så fina.. de kommer nog bli kompisar så småningom ändå! Tror du inte? 😃❤️

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Galaxy86
2/28/18, 9:11 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#94

Jessie min vovve

Pokemon hundar och konst

Galaxy86
3/2/18, 2:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#95

Vattenbyte och rensat växter. Alldeles grumligt nu 😀

Pokemon hundar och konst

Lojs
3/8/18, 12:13 PM
#96

Någon som vet var man kan beställa torkad ormhassel (kallas ofta felaktigt för trollhassel) online? Jag har försökt googla men hittar bara hela buskar. Jag har en liten gren och skulle vilja fylla ut med mer, men blomsterhandlarna här har inte.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Galaxy86
3/8/18, 6:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#97

Köpte lite nya växter nu ser det lite roligare ut 😀

Pokemon hundar och konst

Annons:
Lillyrod
3/8/18, 6:38 PM
#98

#96 Det finns att köpa i blomsteraffärerna. Ganska dyrt men det finns.

Lojs
3/8/18, 7:02 PM
#99

#96 Har varit inne på tre stycken här i stan och ingen hade, därav frågan. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lillyrod
3/8/18, 7:39 PM
#100

Jag köpte på Blomsterlandet innan jag hittade trädet hos min väninna. Sist jag var där stod en stor vas vid disken för lösa blommor. Första gången fick jag fråga efter dem. Då hade de inga framme men det fanns bakom där de binder buketter.

Lojs
3/8/18, 7:50 PM
#101

#100 Vi bor typ granne med Blomsterlandet. =) Jag frågade personal om det när vi var där för ett tag sedan, men de hade inte. Efter det har jag kollat två andra ställen med.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lillyrod
3/8/18, 7:52 PM
#102

Vad konstigt. Det brukar de ju ha. Något annat ställe har jag inte hört om som har.

molam
3/8/18, 9:15 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#103

Idag var mattes monster på sin Första lektion Valpis! han var ett fuktigt monster idag Mycket snäll pojke =3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lojs
3/8/18, 9:32 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#104

#103 Vad kul! Vi ska snart börja valpkurs vi med. 
Vårt äventyr idag var att testa morot, det var lite spännande först, men hon tröttnade fort. :)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Lojs
3/9/18, 1:30 PM
#105

Har för första gången gått bet på pinterest. Försökte få inspiration med bilder på akvarium med ormhassel i, men det verkar vara vi svenskar som använder det eller något, inte en enda träff…

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lillyrod
3/9/18, 2:07 PM
#106

Jag har sett väldigt snygga på zoopet. Om man kollar på medlemmarnas bilder. Oftast är det i svartvattenskar man ser dem men det finns i växtkar också : )

molam
3/9/18, 3:28 PM
#107

#104 morot är jätte populärt för herren här hemma… eller snarare, allt man kan förstöra är populärt xD ännu bättre om det går att äta ;)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Maleficum
3/9/18, 5:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#108

#107 Den enda som verkligen gillar morot här hemma just nu är men gula lilla kanariefågel :P övriga fåglar är inte alls så förtjusta i det och kaninen avskyr morot :P iaf om den är färsk. torkad morot går an att äta.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

molam
3/10/18, 6:02 PM
#109

#108 Min ena kanin vägrar moroten men käkar blasten xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lojs
3/23/18, 1:40 PM
#110

Någon som vet om det inte blir någon akvarieauktion i Göteborg i vår? Det är så långt att åka till den i Örebro med bebis i bilen…

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Galaxy86
3/23/18, 1:49 PM
#111

Ledig helg nu 🌷 nu vill jag ha massa vår !

Pokemon hundar och konst

Annons:
Lillyrod
3/23/18, 6:24 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#112

Liten Folke har lämnat oss idag. En stor tumör i halsen som inte gick att operera 😕

Draken
3/23/18, 10:19 PM
#113

#110  Ullared har ju Diskusstämman 20-22 April, men vet faktiskt inte om de har någon auktion. De har väldigt många bra föreläsningar under helgen 😃

#111 Våren är efterlängtat även här. men idag kom det ett lass med snö igen 😓

#112 😢 Tänker på er och skickar massor med styrkekramar 🤗

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
3/23/18, 10:29 PM
#114

#112 Vila i frid underbara lilla Folke

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Galaxy86
3/23/18, 11:02 PM
#115

Fick en liten överraskning, har fått fler yngel 😀 Tyvärr ville de inte vara med på bild. # 112 😢

Pokemon hundar och konst

Lojs
3/24/18, 12:13 PM
#116

#112 Beklagar sorgen! <3

#113 Ingen auktion då och jag är tyvärr upptagen med att döma agilitytävlingar den helgen.

Får kanske bli att vi tar oss till Örebro, får bara se hur vi ska göra med hundvakter, åka jättetidigt med bebis i bilen osv. Och såklart om jag ens klarar att övertala maken. ;)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lillyrod
3/25/18, 10:47 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#117

Eftersom Folke fick somna in och Gizmo blev ensam så har vi nu hämtat hem 2 nya kompisar från Eragons omplacering av marsvin i Göteborg.

Det blev en kastrat vid namn Blixten och en hona vid namn Chocolate som fick följa med till östkusten. De är nu omdöpta till Billy och Coco. 

Bilden tagen på Eragons där alla 3 sitter i famnen på Irene som driver stället. Gizmo är den gråa ❤️

Lojs
3/25/18, 12:37 PM
#118

#117 Vad mysigt det ser ut med en famn full med marsvin! <3

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
Lillyrod
3/25/18, 2:15 PM
#119

Det har varit lite fight här en stund men Billy är duktig kille och vet hur man läxar upp damerna när det är bråk på gång. Nu sover de i varsitt hörn. Det är jobbigt att flytta och få nya kompisar

Draken
3/25/18, 4:56 PM
#120

😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
3/28/18, 8:30 AM
#121

Snö, snö och åter snö! Det blir skotta snö 😀 blev inga blommor idag

Pokemon hundar och konst

molam
3/28/18, 1:12 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#122

Jag råkade komma hem med 2 sånna här i lördags, en hona och en hane, avelspar, men dom är inte hemma ännu för har inget terrarium till dom xD MEn dom är tingade iaf =3

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Galaxy86
4/3/18, 2:57 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#123

Har satt växter i 54l bara yngel änsålänge. 240l har fått ny pump det blev kanon! Och då skaffade jag mig neon tetror. Det är väldigt kvicka på maten 💕 I morgon blir det lite semester ha det bra alla.

Pokemon hundar och konst

molam
4/11/18, 8:39 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#124

Ingen kan klå min killes sköna sovstil! xDD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Galaxy86
4/12/18, 4:45 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#125

Yngel växer ser fina ut hoppas de får färg snart.

Pokemon hundar och konst

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Draken
5/8/18, 8:22 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#127

Sparkar lite liv i denna tråden igen. Posta gärna bilder på vad ni har för er,  era andra djur (även fisskar självklart)

Jag har varit i Stoickholm i helgen (4-6 Maj) och vi var på flera olika museum och massa annat skoj :D

Aquaria är ett av ställena vi besökte :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
5/8/18, 8:25 PM
#128

fanns myckeet roligt och snyggt att titta på där inne :)

Märkliga varelser

Otäcka djur

Vackra fiskar

Lustiga fiskar

Korallrev

Korallrev

Maneter

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
5/8/18, 8:26 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#129

Men vackrast av dem alla …Drakfisken 😍❤️

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
5/8/18, 8:27 PM
#130

I fiket fanns det otroligt fina Hawaiirosor

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
5/8/18, 8:28 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#131

Nytt från sist jag var där, var grodhuset :)

(ignorera maken som  tycks ha en allvarlig diskution med grodan 😂)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
5/8/18, 8:31 PM
#132

Grodorna var tyvärr kameraskygg när vi var där, men några bilder fick jag till i varje fall :)

Horngroda

Gul pilgiftsgroda

Gul pilgiftsgroda

Orange pilgiftsgroda

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
5/8/18, 8:33 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#133

Tittade in i ett av terrarierna, förväntade mig att få se en groda, men icke …jag höll på att ramla baklänges och tappa kameran i backen  😮🤢

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
5/8/18, 9:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#134

Gletta har fått sin sommarfrisyr idag :) hon blir så mycket mer bekväm i värmen när hon är nedrakad! Nu är det Kenzies tur att bli av med all päls ;) (trots att han är mindre tar det betydligt längre tid).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Galaxy86
5/8/18, 9:38 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#135

Havet !

Pokemon hundar och konst

molam
5/8/18, 11:07 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#136

Xerox (6 mån) och bästisen Lycka (3 år) har ett viktigt samtal om livet i hundrastgården i hamnen ^^

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
5/9/18, 7:09 AM
#137

#134 Vist blir de lyckliga när de får bort vinterkappan. Min ena blev klippt i veckn och är lyckligare än någonsin :)

#135 Vackert :)

#136 Busfröt 😍

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
5/9/18, 12:12 PM
#138

#137 Hon blir superglad och betydligt mer aktiv under sommaren! Alla som påstår man inte ska raka ner en hund med dubbelpäls har nog aldrig sett hur glada och nöjda dem blir efter att ha blivit rakade (och iaf Glettas päls blir inte alls förstörd av det som en del påstår att den blir). Plus att det är 100 gånger lättare att hitta fästingar!

Sen klarade hon iof somrarna bättre med full päls när hon var yngre men när vi börja märka att det blev jobbigt för henne för några år sen så testa vi att raka och har fortsatt med det sen dess :)

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
5/18/18, 4:33 PM
#139

jag då har man varit hem till "gamlelandet" (Norge) och firat 17 Maj. Det var så roligt :D

Har inte varit "hem" på 17 maj på över 20 år.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Lojs
6/2/18, 7:19 PM
#140

Hur går det för alla i värmen? Får ni varmt i akvariumen? (mina klarar sig bra som tur är). 

Ikväll ska vi åka till en sjö och bada, ska bli skönt att svalka sig lite!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Maleficum
6/2/18, 7:47 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#141

Ligger mest död under dagarna pga värmen :P Akvarierna håller sig bra iaf som tur är.

Är både hundvakt och kaninvakt just nu och vi alla är rätt sega i värmen.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

molam
6/3/18, 12:56 AM
#142

Oj oj oj så sega vi är i värmen, Xerox ha knappt tuggat sönder nått tpå sistone, och nu är det så torrt och varmt här att det är eldningsförbid i hela västernorrland för första gången på 20 år x-x

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Draken
6/3/18, 10:18 AM
#143

Jobbar i värmen. inte så roligt. Hjärtpatienterna mår inte så väldigt bra när det är varmt :/

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Lojs
6/3/18, 11:45 AM
#144

#141 Vad mysigt det ser ut med vovve och kaniner! <3

#142 Chromie borde ta efter brorsan där, hon mal ner saker precis som vanligt. Hon kom i veckan på att hon når upp på byrån i hallen om hon står på bakbenen, så nu behöver sonens ena sko nytt snöre… 

#143 Fy, måste vara hemskt att vara sjuk i denna värme!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Maleficum
6/3/18, 12:17 PM
#145

#144 Är supermysigt att ha alla här även om det blir lite mer att hålla reda på (och Kenzie är inte lika road alla gånger att ha Harry på besök :P). Tyvärr åker Harry hem idag (holländska kaninen) och Nemo åker hem imorgon (hunden).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

molam
6/3/18, 12:19 PM
#146

#144 Mitt lilla monster har nästan slitat med skorna! nu är det mest bara bäddarna, hans leksaker och sladdar som åket, så det känns riktigt bra xD

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Annons:
Galaxy86
6/3/18, 3:12 PM
#147

Varmt här idag. Äter glass. Fiskarna fick har släkt tills ikväll

Pokemon hundar och konst

Maleficum
6/3/18, 5:58 PM
#148

Nu har vi äntligen fått regn! Och åska! =D Hoppas regnet håller i sig ett tag nu så att marken får bli ordentligt uppblött igen men lär väl tyvärr bara vara en kort skur :(

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Lillyrod
6/3/18, 6:57 PM
#149

Det kom några droppar här med  på dagen men de hann knappt inte nudda marken förrän de ångade upp igen. Det går inte ens att kalla det skur det som kom. Behövs regn men risken finns  ju alltid att det fastnar på det vädret istället sen.

molam
6/3/18, 7:37 PM
#150

Vi har inte haft regn sen snön försvann, och det märks tydligt på allt x-x gräsmattorna är bruna, träden ledsna, alla djuren helt loh, igåt kväll såg jag ett rådjur som bara låg 5 meter från mig och hundarna, den här skiten förstör hela ekosystemet x-x vi skulle VERKLIGEN behöva lite regn och massa åska, nu nu nu.

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Maleficum
6/3/18, 9:15 PM
#151

Hoppas också på mer regn! Är orolig det ska bli höbrist i år igen pga torkan :/ Har varit svårt som det är att hitta hö förra hösten.

Här blev det iaf lite blött på marken och lite pölar men inte alls tillräckligt för att det ju faktiskt ska göra så stor nytta på grönskan :/ till och med min gräsmatta börjar gulna (och då brukar den vara svårupptorkad i normala fall).

Utnyttjar mina akvarievattenbyten så mycket jag kan iaf och för ut akvarievattnet främst i jordgubbslandet (som jag brukar normalt) men även ut i blomsterlandet på framsidan (som jag normalt sett inte brukar behöva vattna).

Sen är nog bland de bästa sakerna jag gjort att tömma Kenzies toahalm på jordgubbslandet under vintern så plantorna växer upp ur ett lager halm för det hjälper till massor att hålla jorden fuktig längre efter vattning! Så ska faktiskt börja lägga ut av hans toahalm i blomsterlandet också (även om det kanske inte precis ser jättevackert ut).

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Draken
6/4/18, 7:18 AM
#152

#144 Vi märker det på patienterna att det är ganska så olidligt med värmen. Vi har lite bekymmer med de sämsta :(

#146 Hur många laddare till mobilen har han tuggat i sig ? 😓

#148 #151  Hoppas att det blir ett riktigt regnoväder här också nu, det behövs verkligen nu. jag har också använt toalettalmen i mina blomkrukor, och där ska det få ligga kvar. Skall skjutsa ut vatten på gräsmattan nu i dagarna när jag skall göra vattenbyten i karen :)

#149 Vi har varken sett eller känt en enda regndroppe sedan vintern släppte sitt grepp. Vi trodde väl att vätan efter snösmältningen skulle ligga kvar bra länge, med tanke på vilka mängder med snö vi hade, men det torkade upp väldigt snabbt :(

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Galaxy86
6/4/18, 8:13 AM
#153

Här blåser det lite iallafall nu

Pokemon hundar och konst

Annons:
Lojs
6/4/18, 9:10 AM
#154

Idag är här mulet och under 20 grader, morgonpromenaden var helt underbar! Vi (jag och hundarna) gick och strosade i lugnt tempo och bara njöt!

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Draken
6/4/18, 4:14 PM
#155

#153 Här blåser det stormvindar i kasten, men fortfarande inget regn.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Tjeja
8/20/18, 7:57 PM
#156

Nu är sommaren typ "över" och jag fryser redan! 😭

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Galaxy86
8/20/18, 9:55 PM
#157

Flyttar snart på akvariet om en vecka. Lite nervös.

Pokemon hundar och konst

Draken
8/21/18, 10:43 AM
#158

#156 Det är en väldig omställning i temperaturena, tom JAG som aldrig fryser annars, tycker det är väldigt kallt på kvällarna 😮

#157 Det kommer bli så bra :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
8/21/18, 5:38 PM
#159

#167 tycker det börjar bli fantastisk skönt nu, detta har jag saknat, lite kallare skulle inte vara helt fel dock =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Tjeja
8/21/18, 10:09 PM
#160

#159 Neeej… vill inte, vill inte, vill inte..

15 grader och solsken som kallast!

Vill hellre ha värme men med regn på nätterna istället för den torka som varit i sommar förstås.

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Lillyrod
8/22/18, 7:53 PM
#161

Håller med föregående talare 😃

Upp till toppen
Annons: