Annons:
Etikettslöjstjärt-koi-guldfisk
Läst 2021 ggr
Draken
9/6/17, 10:32 AM

Släjstjärt i 250 liter. Hiss eller diss ?

Mina döttrar vill ha slöjstjärt i ett akvarium, och även jag är lite sugen på det, men det enda akvarium jag eventuelt kan göra om å det blir lämpligt (temperatur,inredning etc.) för Slöjstjärt. är 250 litern.

Kan man ha slöjstjärt i 250 liter, utan att de far illa, och hur många isf ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
nexal
9/6/17, 10:58 AM
#1

Vad jag har hört från både folk här och från andra så ska man helst ha 300liter eller mer, om jag vore du skulle jag köra på det ändå. 2-3st slöjstjärtar skulle jag nog starta med och se hur de mår osv, men förmodar att det inte kommer vara några problem.

Lillyrod
9/6/17, 5:57 PM
#2

Från 350 liter för vuxna står det i vårt eget lexikon 😃 Fjordell har skrivit och jag skulle tro att det är korrekt.

Erratic_Eagle
9/6/17, 5:59 PM
#3

Jag skulle säga minst 300l

Cecilia.S
9/6/17, 9:52 PM
#4

Om karet är inrett på ett bra sätt bör det räcka alldeles utmärkt med 250 liter för ett fåtal vuxna, men då med rätt sällskap så att risken för överbelastning blir mindre (i.o.m. att slöjstjärtar är sådana duktiga bajsmaskiner). Men det är klart, får du tag i exemplar som växer sig riktigt stora bör de nog flyttas till ett kar som är i alla fall 100 liter större eller mer. 🤔

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Draken
9/8/17, 7:14 AM
#5

Det kommer endast finnas slöjstjärtar i karet ;) och det skall inredas efter deras behov isf.

Ska kolla lite mer på detta. kanske lyckas övertala tjejerna att de skall ha något annat där istället ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Maleficum
9/8/17, 11:19 PM
#6

#5 Själv är jag sugen på att skaffa långfenade praktbarber just för de påminner om guldfiskar men kräver ju betydligt mindre plats och blir inte riktigt lika gigantiska.

Instagram: @theblindbunny
http://www.tizzys.n.nu

Annons:
Draken
9/9/17, 11:04 AM
#7

De var fina. Men barber överlag har jag aldrig varit speciellt förtjusta  ;) Nej, skall fundera lite och se vad det blir.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

molam
9/9/17, 12:55 PM
#8

Du vet ju vad jag säger, För litet, och både du och tjejerna kommer att ledsna efter 3-5 månader ;)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: