Annons:
Etikettreptilhörnan
Läst 1027 ggr
Hageraset
8/29/17, 6:18 PM

räkor och dvärggurami

Har nyligen köpt in några körsbärs räkor som jag stoppade i ett 54 liters där jag hade ett par vuxna Dvärggurami på ca 5 cm, jag tog ut dem och stoppade i det stora karet för att vara säker på att räkorna överlevde. Men dvärgarna blir påpucklade av min 8 cm guldgurami hanne, så jag undrar om jag kan stoppa tillbaks dvärgarna i det lilla karet utan att de äter räkorna Räkorna har många gömställen samt växter t.ex javamossa och valle.

Annons:
Draken
8/29/17, 6:25 PM
#1

Det finns stor risk att räkorna ryker, men finns det gott om gömställen så kan, åtminstone några, klara sig.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Hageraset
8/29/17, 8:53 PM
#2

Har endast 6 st räkor men jag kollade på ynglen i stora karet och de är lika stora som mina unga räkor och de blir ej uppätna eller jagade och jag har scalar, Gurami och paletter däri. Mina guramis är även väldigt fredligt inställda så jag tror inte nån räka kommer bli uppäten Värt att prova?

molam
8/29/17, 9:37 PM
#3

Räkor är JÄTTEGOTT säger  Gurami, så dom kommer med all säkerhet att Ryka om du sätter tillbaka Guramin, Visstr kan du pröva men räkna med att karet kan (/kommer) vara räklöst efter det

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Lillyrod
8/29/17, 9:59 PM
#4

Om de får tag i räkorna så äter de upp dem. Har man gott om gömställen så kan de överleva men hur kul är det att sitta i en tuss mossa och vänta på att någon ska upptäcka en? 

Det är med andra ord inte särskilt snällt mot räkorna. De kan klara sig men du lär ju inte få se dem tänker jag

Hageraset
8/30/17, 6:29 PM
#5

Tack för alla svar då vet jag, kommer skaffa endlers om ett tag ändå så blir nog bra. Kuhliålarna och räkorna trivs bra tillsammans än så länge.

Upp till toppen
Annons: