Annons:
Etikettsydamerikanska-ciklider
Läst 1234 ggr
nexal
8/29/17, 12:23 PM

Stora fiskar?

Hej! Någon som har tips på stora fredliga fiskar, hade tänkt mig fiskar runt 20-25cm som inte äter mindre fiskar, t.ex. Guppys/kardinaltetror etc. Har ni någon som ni vet går bra ihop med andra fiskar, skriv isånafall så skulle jag vara jätte tacksam!

Annons:
JoakimJansson85
8/29/17, 2:13 PM
#1

Praktbarber :) funkar för mig tillsammans med kardinaltetror Bosch platys samt guppys

Hageraset
8/29/17, 5:44 PM
#2

Nästan alla fiskar äter allt som får plats i munnen på dem… Så du får nog satsa på lite mindre fiskar.. Annars nån pleco? T.ex Ancistrus som blir upp till 15 cm

Hageraset
8/29/17, 5:44 PM
#3

Nästan alla fiskar äter allt som får plats i munnen på dem… Så du får nog satsa på lite mindre fiskar.. Annars nån pleco? T.ex Ancistrus som blir upp till 15 cm

Draken
8/29/17, 6:03 PM
#4

De flesta större fiskar (med ytterst få undantag) är  fisk/köttätare, och de tar det som får plats i munnen.

De flesta stora sydamerikaner t.ex  är väldigt fredliga och "snälla" fiskar, men fortfarande äter de mindre fisk om de får möjligheten

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

nexal
8/29/17, 6:51 PM
#5

Men om vi säger typ slöjstjärtar/andra guldfiskar. De blir ganska stora och är snälla mot andra, finns det inte liknande fiskar? Guramisar blir också relativt stora och är snälla. Så om ni har något tips på någon liknande fisk skriv gärna det! 

Tack för svaren hittills

Draken
8/29/17, 6:55 PM
#6

Även guldfiskar och slöjstjärtar 'äter mindre fiskar, och de vill dessutom ha kallare vatten.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Lillyrod
8/29/17, 9:56 PM
#7

Som sagts flera gånger så finns det tyvärr inga snälla fiskar. De tar ju t o m sina egna "barn" om de kan. Det är naturligt för dem och nödvändigt om de ska överleva i det vilda så alla fiskar äter det de kan.

Bästa är att hålla fiskar i ungefär samma storlek tillsammans : )

Cecilia.S
8/30/17, 8:06 AM
#8

Jag säger som de andra, det bästa är att hålla fiskar i ungefär samma storlek tillsammans. Nästan alla äter det som får plats i munnen, det är naturligt. Om jag vore du skulle jag satsa på en mindre ciklid istället.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

molam
8/31/17, 12:54 PM
#9

Ja Gurami ock Slöjjisar blir (KAn bli) större, och dom är jättefredliga, men fisk är gott, Även fiskarna ser det ^^ Tyvärr finns det ingen stor fisk som inte tar andra små fiskar, det är i deras natur att äta för att överleva, dom äter det dom får tag på och som dom får in i käften Och en Kardinaltetra får dom flesta stora fiskar in i munnen :p

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

Upp till toppen
Annons: