Annons:
Etikettlevandefödare
Läst 498 ggr
Sunsetpaty
2017-08-28 16:13

Guppy ingel flytta till dom stora fiskarna

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej. Min första yngelkul (13st) är 12 dagar gamla. Jag flyttade dom till en eget akvarium på 50l i samband med födelse. Upptäckte att en blev kvar och flyttade inte den ( den lever o mår bra) undrar nu om dom andra kan flytta in tillbaka i det stora akvarium? Har några tetror och 4 guppysar.

Annons:
Lillyrod
2017-08-28 19:09
#1

Om det finns gott om gömställen bör de flesta klara sig iallafall. Alla fiskar äter yngel om de får tillfälle. Det finns inga snälla fiskar tyvärr : )

Draken
2017-08-29 17:55
#2

Tetror brukar vara duktiga på att ta yngel, men (som lillyrod skriver) finns det gott om gömställen, så brukar de klara sig, åtminstone de starkaste ynglen :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Cecilia.S
2017-08-30 08:12
#3

Det blir ett naturligt urval i det stora karet; de svaga ynglen dras med de andra invånarna, medan de starka och friska överlever. :-)

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Sunsetpaty
2017-09-01 19:28
#4

Japp det funkar fint. Flyttade några i taget och dom klarar sig fint. Idag flyttade jag dom sista. Det finns massor kul att gömma sig på. Flytväxter och annat. Nu är det bara vänta till dom fina färgerna kommer fram. Trevlig helg 😉

Sunsetpaty
2017-09-01 19:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5
Cecilia.S
2017-09-02 21:10
#6

Trevlig helg till dig med 🙂

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Annons:
Upp till toppen
Annons: