Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (14) Senaste inläggen Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk Tetror

Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Tetror

Väldigt tjock!

2017-08-19 10:09 #0 av: Elisabethantero

Hej, jag har bland annat ,ett stimm koppartetror, o sen ca 2 månader tillbaks har en av honorna 3 gånger så stort bukomfång som de andra.... Är pigg ,simmar o äter som de andra. Dom är romstinna från o till, men detta måste va något annat, men vad? Ska jag sätta henne i en yngelkasse o ge annan mat? Som de nu är ger jag lite Artemia morron o kväll.

Anmäl
2017-08-19 11:08 #1 av: Lillyrod

Jag tror att den antingen är med rom eller har lite förstoppning. 

Mer variation i kosten tror jag du ska prova med. Det är inte kul att äta samma sak varje dag.

Det är ingen mening med att stänga in fisken i en yngelkasse. Det är det egentligen aldrig : )

Anmäl
2017-08-19 11:09 #2 av: Cecilia.S

Det kan vara en dominant hona, som därför ser mycket större ut än de andra koppartetrorna. Jag hade låtit henne vara kvar med de andra Glad Om du har tur lägger hon rom men i annat fall är hon troligtvis stor pga dominans. 

Medarbetare på Ridsport & AkvariefiskBlomma
Häst • Hund • Akvaristik • Foto • Digitala målningar

Anmäl
2017-08-19 19:22 #3 av: Elisabethantero

Tack för svaren!! Jag ger torrflingor emellanåt + gurka o kokt broccoli, men ska försöka variera ännu lite mer 👍 lägger rom gör alla honorna typ 1 gång i månaden 😊 men den äts upp på en gång! Då kanske det bara är en dominant hona. 🐠

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.