Annons:
Etikettlevandefödare
Läst 1654 ggr
Gyllen75
7/30/17, 5:37 PM

Black molly beteende

Hej! En av mina Black molly honor simmar nära bottnen o "dansar". Hon lägger magen mot sanden ligger stilla m kroppen o viftar hastigt med stjärt- o sidofenor. På vilken nivå föder Black molly sina ungar? För jag funderar på om det är vad hon gör.

Annons:
Hageraset
7/30/17, 5:46 PM
#1

jag hade en guld Molly hona som skulle föda. hon var nere i grottor och skrymslen då och då, tyvärr stressades hon av mina ciklider så hon  födde ut ynglena innan de var färdigutvecklade så de var som bollar, de blev uppätna av scalarerna. men jag skulle tro att de föder långt ner i karet i växter och grottor. (vet inte helt säkert)

Lillyrod
7/30/17, 5:53 PM
#2

Det är inte så att hon daskar magen mot botten? Som att hon kliar sig? Alla levandefödare föder helst lite undangömt från de andra. Viktigt med mycket växter och andra gömställen.

Hageraset din Molly födde som hon skulle. De flesta fiskar lägger ju rom och det gör faktiskt levandefödarna också. Det är bara det att rommen kläcks i samma ögonblick som romkornen lämnar honan. De kommer ut som en boll och vecklar ut sig inom en sekund eller två. Scalarer är skickliga jägare och såg vad som var på gång och tog dem direkt.

Gyllen75
7/30/17, 7:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Jag har gott om gömslen i mitt kar, se bifogad bild.

Lillyrod
7/30/17, 8:15 PM
#4

Molly är ganska känsliga så det kan vara så att hon kliar sig. Kolla dina vattenvärden och är de ok så är det nog bara något tillfälligt : )

Erratic_Eagle
8/1/17, 3:40 PM
#5

Vilket roligt beteende din Molly har, tror nog som Lillyrod att hon bara kliar sig eller något liknande😋

Upp till toppen
Annons: