Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (15) Senaste inläggen Akvarieteknik (Pumpar,filter,belysning etc) Auktioner / träffar / aktiviteter Annonser Alger Allmänt Artbeskrivningar Berättelser Bilder Butiker och länkar Centralamerikanska ciklider Dammar Förlossning /BB/ barnkammare Foder Inredning (Stenar, rötter mm) Labyrintfisk Levandefödare Lekar Malar Malawi/Tanganyikaciklider Nybörjarhörnan O.T Off topic och lekar Projekt / DIY Reptilhörnan (Ödlor, sköldpaddor, grodor mfl.) Räkor, snäckor, amfibier m.fl Regnbågsfiskar Sydamerikanska ciklider Sjukdomar Salt- och bräckvatten Slöjstjärt, Koi och Guldfisk

Tetror Tävlingar Vattenvärden Vilken fisk ? Växter Årstidsfisk / Killis Övriga ciklider Övriga karpfiskar Övriga fiskar
Slöjstjärt, Koi och Guldfisk

GULDFISK!!!! Upp o ner

2017-07-23 13:19 #0 av: Bakfjb

Hej, min guldfisk har varit jätte konstig den senaste månaden typ ( den har varit så ganska länge). Den är oftast upp o ner men när jag ska mata den så vänder den sig med vilja o simmar upp och fångar maten. Jag vet inte om den är sjuk för det ser ut som att det är med vilja.. va kan man göra är den påriktigt sjuk eller?

Anmäl
2017-07-23 13:22 #1 av: Rovfisk

Simmar den upp och ner, eller ligger den upp och ner ? Kan vara stressrelaterat och det kan vara simblåsan.

Hur stort akvarium har du ? Bild på fisken och akvariumet skulle också underlätta.

*Sajtvärd på Akvariefisk, Reptiler, Crested gecko,Autism och Anhöriga.
*Arrangör Sundsvalls terariemässa - STM (reptil.hemsida24.se)

Anmäl

Bli medlem på iFokus

För att kunna delta i diskussionen måste du bli medlem på iFokus. Det går snabbt, enkelt, och kostar ingenting. Medlemskapet ger dig tillgång till över 300 sajter.