Annons:
Etikettlabyrintfisk
Läst 1860 ggr
Miset
2017-07-06 13:34

Kampfisk

Kanske en väldigt väldigt dum fråga, men var och köpte mig en Kampfisk hane för några dagar sedan, han har inte dom största fenorna men dotter blev kär i hans färg. Men nu ser jag att han har en tydlig vit prick mellan dom små framfenorna under magen. Frågan- kan även hanar ha pricken där??

Annons:
Miset
2017-07-06 13:39
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här är bild på honom😃

molam
2017-07-06 15:23
#2

Definitivt en hane, vad jag vet kan inte  honor ha sådär långa böljande fenor ^^ Pricken kan jag inte svara för, KAnske är en skada om den bara ska finnas på honor

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

ladygrenners
2017-07-06 18:23
#3

Jag tycker det ser ut som äggläggningsröret på en hona faktiskt. Har själv haft en grupp kamphonor varav en av honorna hade ganska långa fenor, inte precis lika långa som på en hane men absolut längre än övriga i gruppen, så visst förekommer längre fenor även på honor. 😃 Fin var den iallafall!

/Ladygrenners

Miset
2017-07-06 19:27
#4

Det spelar ingen roll vad han är, var mest orolig för vad det var för vitt som stack ut ur han☺️

[Justie]
2017-07-08 21:40
#5

Definitivt en hona, 100%. Jag baserar det på äggläggningsröret samt att de ventrala fenorna är väldigt korta jämfört med hur de hade sett ut på en hane. Även om det hade varit en så kallad plakat/kortfenad hane hade de ventrala fenorna varit längre. 

Honor som är av fentypen halfmoon har längre fenor än de "vanliga" honorna som man brukar se i butik. 

Det är en mycket fin hona du har!

Upp till toppen
Annons: