Annons:
Etikettfoder
Läst 1390 ggr
NalleHäst
2017-06-17 19:01

Algtabletter

Vad är det för skillnad på alla dessa algbletter som finns? Jag har använt mig av Tetra Pleco Tablets men min affär har slutat med dem. Finns det någon liknade? Jag tycker att dessa tabletter har funkat bra. Mina malar gnager på dem och även mina platysar är och småäter på dem. Har två ancitrusmalar.

Annons:
Lojs
2017-06-17 19:13
#1

Om du trivs med de tabletterna så kanske de finns att beställa på nätet? Det jag främst reagerat på som skillnad på de växtbaserade tabletterna är att de är lite olika hårda. Jag gillar med pleco-tabletterna, för de är hårda och räcker ett tag, en annan sort jag har käkar mina platys upp på nolltid så att mina ancistrusar inte får så mycket.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Lillyrod
2017-06-17 19:27
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Jag kör med Hikaris sinking wafers. Det finns för olika fiskar t ex algätare eller köttätare. Alla mina fiskar älskar dem : )

Sunsetpaty
2017-09-03 10:50
#3

# köpte denna igår, alla åt förutom mina ancis ( det blev inte kvar åt dom * garv* )

Draken
2017-09-03 12:38
#4

Jag kör också Hikaris, både växtbaseradeoch köttbaserade (har pansarmalar och fengäddor som vill ha köttiga tabletter) Tycker de fungerar jättebra. de är lagom hårda och lite större, så alla får när jag matar :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: