Annons:
Etikettallmänt
Läst 809 ggr
Mickelarzon
4/21/17, 1:13 PM

Bottenrensare

Ett av våra akvarium består av 5 Ancistrus och ett stim Tetror,nu ska vi införskaffa några i huvudsak bottenlevande fiskar som är lite tålig och inte blir allt för stor.

Nån rekommendation? 🙂

Annons:
Erik97an
4/21/17, 1:46 PM
#1

1. Hur stort akvarium

2.  Strömt vatten / Inte strömt ?

Rekomenderar en Pansarmal/Corydoras.

men de beror ju helt på akvariumet och hur stort det är med tanke på att du har 5 ancistrusar som blir ca 15cm långa när de är fullvuxna

Växt odlare & Räkuppfödare!

60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *

Lojs
4/21/17, 1:58 PM
#2

Förutom frågorna som #1 har så undrar jag vad du menar med bottenrensare? Om du till exempel vill ha en renare botten med mindre "skit" och det är sandbotten så är ju sandsnäckor super på att vända ner skiten i sanden och hjälpa växternas rötter. Har du inte sandbotten kan du inte ha corydoras heller.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Mickelarzon
4/21/17, 2:05 PM
#3

Det är ett 150 liters akvarium,men 3 av ancistrusen ska flyttas till ett större så småningom
Vi har 1 mm grus,jag är ute efter några som äter upp matrester typ

Lillyrod
4/21/17, 2:15 PM
#4

Ja med så många Ancistrus i karet så blir det inte "rensat" hur ni än bär er åt 😉.  Röstar för posthorn. Utomordentliga städare som tar både alger och matrester och dessutom är vackra med. Ancistrus tar ganska mycket plats på botten men med bara 2 kvar så kan man ha corydoras. Ska alla vara kvar i det karet så är det slut på bottenytan.

Lojs
4/21/17, 2:16 PM
#5

1 mm tror jag borde funka för corydoras, men jag överlåter det till någon som är kunnigare. 
Corysar finns ju i massor av färger och storlekar, så kolla in dem om du hittar några du gillar. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Cecilia.S
4/21/17, 3:35 PM
#6

Corysar och posthorn rekommenderar jag starkt, men precis som Lillyrod skriver är det för fullt med ett stim corydoras tillsammans med fem Ancistrus. Det funkar dock när tre av ancistrusmalarna har flyttat ut :-) 1 mm bör funka, sålänge det inte är vasst?

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Annons:
Upp till toppen
Annons: