Annons:
Etikettmalar
Läst 1048 ggr
Hells Angel
2017-04-20 16:08

Vilken mal?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Samma som rubriken.

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Annons:
GuUuLd
2017-04-21 08:40
#1

En vanlig Ancistrus (hona) ser det ut som 🙂

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Draken
2017-04-21 08:46
#2

Håller med ovanstående :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Hogstedt
2017-04-21 09:08
#3

Men hon är inte så lik mina ancistrusar, hennes huvudform är typ en annan. Hennes nos är mer svullen och hennes läppar är större och liksom "fylligare", och hennes huvud är större jämfört med kroppen, eller kan de vara olika? Har haft 4-5 ancistrusar som varit näst intill identiska men hon skiljer sig lite.

Erik97an
2017-04-21 09:17
#4

#3 Alla Ancistrusar ser helt olika ut, därför de är lite unika av sig. som en egen personlighet om man jämför med vissa andra malar som ser exakt likadana ut både kön.

Växt odlare & Räkuppfödare!

60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *

Hells Angel
2017-04-21 09:21
#5

Är den vit-gula fläcken på ryggen något?

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Erik97an
2017-04-21 09:25
#6

#5 Svårt o säga men avvakta o se. kan va att den börjar ändra färg litegrann! 😛

Växt odlare & Räkuppfödare!

60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *

Annons:
GuUuLd
2017-04-21 12:01
#7

#3 Den på bilderna i #0 ser lite tunn ut i huvudet och den har även odontoderna utspärrade, vilket de inte har normalt sett. Kan vara så att den inte mår så bra.

//GuUuLd, 

-IE Photography-
Instagram: idaephoto, crumbleshamstery, salmonriver_shelties

Hells Angel
2017-04-21 12:47
#8

#7 Ibland typ "gästar" hon och tar ut dem i någon sekund, så "helkroppsbilden" togs mitt i en gäspning och på närbilden så fällde hon också ut dem precis när jag kom fram med kameran, så hon kanske blev lite skrämd eller så eftersom at hon simmade iväg någon sekund senare? Jag antar att odontonderna är taggarna på sidan av huvudet?

Och om hon inte mår bra, vet du vad det kan bero på? Jag fick henne av en kompis som inte kunde ha henne för några få dagar sedan, och då var hennes vatten helt brun-gyttjigt och gick knappt att se i, kan det bero på det?

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Erik97an
2017-04-21 13:00
#9

#8 Kan va så att ni flyttat över malen för hastigt så hon inte mår bra av de. eftersom du kanske har bra värden i ditt akvarium medans hennes va förfärligt o smutsigt o äckligt så har ni slängt över henne i ditt kar vilket resulterar till att hon nu behöver vänja sig me de nya värdena etc vilket egentligen kan ta ett tag eftersom hon bott så dåligt innan.

Växt odlare & Räkuppfödare!

60l * 250l* nanokar * sällskaps akvarium* räkor* malawi *

Hells Angel
2017-04-21 16:30
#10

Hmm, hon äter inte heller särskilt bra, har testat ärtor, broccoli, gurka, flera sorters algtabletter och andra tabletter (ifall det skulle funka) men hon verkar knappt äta alls. Man ser henne ALDRIG vid maten och när de andra fiskarna hunnit fram brukar det inte bli några rester. Har testat att släppa mat precis framför henne och lämna henne i lugn och ro men hon rör den inte ens. Oftast ligger hon på precis samma sätt som hon gjorde när jag gick med maten precis framför nosen.

Vet någon något som ancistrusar med dålig aptit inte kan motstå? 

Det var förresten en av anledningarna att jag ville se ifall det var någon annan art som antingen åt mycket mindre eller om hon ville ha någon annan sorts mat.

Tycker ni att man typ borde "odla" alger i akvariet? Typ ha mer ljus och så, hon kanske äter det? Det tar iaf inte de andra fiskarna för henne isåfall.

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Lillyrod
2017-04-21 16:56
#11

Det är sällan äldre Ancistrus äter alger. Det är bara de små som är pigga på det. 

Jag skulle nog också tro att det beror på omställningen från ett vanskött kar till ett fungerande. Det var nog en chock skulle jag tro. Du får vänta ut henne lite. Du hade ju bara haft henne några dagar?

Hells Angel
2017-04-21 17:01
#12

Jo jag vet, men när jag köper Ancistrus brukar de kunna äta ungefär 2 timmar efter att de kom hem. och nu har det trots allt går flera dagar.

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Lillyrod
2017-04-21 17:12
#13

Omställningen från butik till hemmet är nog inte lika stor.

Hon kan ju också vara gammal eller sjuk. Jättesvårt att säga.

Annons:
Hells Angel
2017-04-21 17:14
#14

Förstår det, får väl vänta och se.

When life gives you lemons, freeze them and throw them at the ones who makes your life hard.

Upp till toppen
Annons: