Annons:
Etikettfoder
Läst 872 ggr
JoakimJansson85
2017-04-05 18:27

Fiskmat

Jag måste ställa en jätte dum fråga men jag är lite nyfiken på hur ofta ni matar era fiskar? Hoppar ni över en två dagar i veckan? Om ni har malar hur ofta tex ger ni dom "maltabletter"?

Annons:
Lillyrod
2017-04-05 18:39
#1

Jag matar mina fiskar varje dag. För det mesta en gång om dagen. Det händer att jag hoppar över någon dag men inte regelbundet utan bara för att det blir så.

Malar har jag inga : )

Äppelsnäckan
2017-04-05 18:39
#2

Matar mina levandefödare, kuhliålar och corydoras några ggr i veckan. I genomsnitt var tredje dag ungefär. Mina ancistrusmalar matar jag ungefär lika ofta.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

Lillyrod
2017-04-05 18:41
#3

Corydoras är en fisk med liten mage. Den behöver mat ofta för att inte magra av.

Äppelsnäckan
2017-04-05 18:54
#4

Då ska jag tänka på att de får mat oftare.

Ny uppstart hösten 2023!
www.snackan.weebly.com Akvariesnäckor - Fakta, bilder och odling!

mimåne
2017-04-05 20:51
#5

1 gång dagligen är en bra rutin. Corydoras som ni pratat om har jag gett mat två gånger dagligen för de är lite speciella i hur de tillgodogör näring. Även yngel kan behöva mat oftare än 1 gång dagligen.

Sen är det ingen fara om en dag här eller där uteblir, eller om man åker på semester en vecka. Fiskarna klarar sig, de hittar mat i akvariet.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Draken
2017-04-06 10:55
#6

Brukar mata en gång om dagen. Sen kan det bli nån dag att det hoppas över, men inte heller här sker det regelbundet.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
molam
2017-04-06 12:10
#7

Matar två gånger om dagen men med små små små mängder, mina Fiskar ä mini, Yngelstorlek och dom blir inte större så matar 2 gågner för att dom ska hålla hullet =)

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

CorneliaAndersson
2017-04-08 10:58
#8

Mina fiskar är mästare på att se hungriga ut, och tigger ALLTID! Därför får de mat två gånger om dagen, i mindre mängd :)

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Upp till toppen
Annons: