Annons:
Etikettallmänt
Läst 2664 ggr
Lillyrod
2017-03-02 21:43

Att välja grupp för sitt inlägg.

Jag har märkt att på sista tiden hamnar 99% av alla inlägg på Akvarium och fiskar vad det än handlar om.

Kolla gärna i listan om det finns något som kanske passar bättre för ditt inlägg. Detta för att man till exempel ska kunna hitta allt om växter om man klickar på kategorin växter och alger. 

Tack för hjälpen alla!

  • Redigerat 2020-10-17 11:50 av Draken
Annons:
love-child
2017-03-02 22:17
#1

Försöker hitta rätt kategori, även om det i bland kanske blir fel. Hoppas att jag gjort mer rätt än fel, hahaha

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Lillyrod
2017-03-02 22:20
#2

Ibland finns det inget som passar heller men det blir lättare för de som letar att bara klicka på rätt grupp och få en massa frågor och svar om samma ämne : )

Cecilia.S
2017-03-02 22:20
#3

#1 Så länge man försöker är det underbart ;-) Tycker jag!

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Lillyrod
2017-03-22 18:29
#7

Nu tror jag en påminnelse är på sin plats. Det finns fler grupper under Akvarium och fiskar 😉

love-child
2017-03-22 22:12
#8

Tror du att folk kanske glömmer att man kan skrolla fram fler grupper? Det gjorde jag någon gg i början.

Wish i was a little bit stronger Förlägen

Fruktzallad
2017-03-23 00:55
#9

Jag frågade om en rot att ha i akvariet och jag hittade ingen grupp som passade, så det fick bli nybörjarhörnan.  :)  Det jag sökte efter var inredning eller något i den stilen.  Sand, stenar, rötter, vilka krukor man kan ha i akvariet, vilka rötter osv. Har jag missat en sån grupp?

Lillyrod
2017-03-23 05:42
#10

Du har helt rätt i att det inte finns någon grupp för inredning. Jag har också letat efter den 😉Det är något vi får se om det går att lägga till tror jag.

Det är inte alltid det finns någon grupp som passar precis men man får ta den som blir närmast i så fall : )

Denna kommentar har tagits bort.
Lillyrod
2017-04-26 05:41
#12

Nu finns det även en grupp för inredning att lägga sin tråd i 😉

Lillyrod
2017-07-30 17:55
#13

Puttar upp det här inlägget för det verkar fortfarande vara aktuellt 😉

Annons:
Draken
2017-09-10 11:53
#14

Hej alla medlemmar. Vi Medarbetare vill komma med en uppmaning till er allihopa när det gäller vilken kategori ni lägger era inlägg under.

Som det är nu (som även skrivet första i inlägget) så hamnar det mesta under Akvarium och fiskar. Vi håller just nu på att lägga om kategorierna på siten, några kommer försvinna helt, medans nya kommer att komma. Detta gör vi för att man enkelt skall hitta den kategori man söker, både när man skriver själv, eller letar efter något särskillt. Vi kommer även att flytta trådar från en kategori till en annan om det ligger felplacerad.

Har ni t.ex frågor om ciklider, så lägg tråden under kategorin ciklider, frågor om levandefödare läggs under den kategorin, frågor om växter och alger läggs under den kategorin etc.etc

Frågor om identifikation läggs oftast under kategorin artbeskrivningar, vilket inte stämmer riktigt. Här kommer det komma en ny kategroi, som omhandlar just identifikation av olika fiskar/arter.

Vi går ut med uppmaningen att, när ni lägger upp en ny tråd, se till att den hamnar i rätt kategori, det blir enklare för både er och oss att hitta rätt inlägg på rätt plats om alla kollar var deras inlägg hamnar.

Vi Medarbetare tackar på förhand för visat förståelse och att ni kollar var inläggen ni skriver hamnar :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

hejkomochhjälpmig
2017-09-20 22:21
#15

Flera trådar som finns under fliken "Mina inlägg" är borta för mig. T.ex Tillväxt-tråden och "Då och nu för era kar" bland annat. Jag kommer bara till den här sidan: 

"401 / Rättigheter saknas

AccessDeniedError

Du har inte de rättigheter som krävs för att se sidan."

Antar att det har med "flytten" att göra kanske? Undar hur som helst vart de tagit vägen eller om de försvunnit för gott.

Draken
2017-09-21 16:42
#16

Vi har gjort lite omorganisationer i kategorierna, vissa kategorier är låsta. Jag skall kolla på det.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
2017-09-21 16:46
#17

#15 Mycket riktigt, trådarna låg under en låst kategori. Har ändrat så nu borde du se trådarna igen. Vi har inte hunnit flytta alla trådar ännu.

Det är jättebra att ni säger till om det är trådar som har försvunnit för er, så kollar vi på det och byter kategori :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mysisa
2017-11-28 00:08
#18

Det är jätte många av mina gamla trådar som ger samma felmedelande som #15 nämner

minavitas.wix.com/kennel

Draken
2017-11-28 08:27
#19

Har du lagt trådarna under kategorin Allmänt, så har den låsts. Även vissa andra kategorier är låsta.

Vilka trådar gäller det ? De är inte permanent borta, utan de är förmodligen i en låst kategori

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Mysisa
2017-11-28 13:08
#20

Jag vill minnas att det fanns en kategori som hette akvarielevande snäckor eller liknande och att jag skrev om mina äpplen där.
Nästan alla trådar om mina äpplen är borta iaf och även en annons tråd där jag sålde musselblommor

minavitas.wix.com/kennel

Annons:
Lillyrod
2017-11-28 17:13
#21

Annonser tas bort en månad efter de lades in om det inte finns något färskt inlägg i tråden. Då får man lägga ut en ny.

Allmänt kategorin är inte låst Rovfisk 😃

Snäckorna får vi leta efter.

Mysisa
2017-11-28 18:16
#22

#21 så klart annonser tas bort. Tänkte inte så långt 😃

minavitas.wix.com/kennel

Draken
2017-11-29 07:48
#23

#21 Nej, inte allmånttråden, menade akvarium och fiskar 😊 Den kategorin har vi låst. Sorry.

Vi får kolla efter snäcktråden.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Kirnzy
2017-12-02 10:40
#24

Bara en undran, om man har frågor som "vilka fiskar ska jag ha?" "Passar de här ihop?" "Tips om biotop?" och sådant.. Innan tänkte jag att såna inlägg skulle passa i Akvarium och fiskar, men jag kanske tänkte fel. Ska såna inlägg ligga i allmänt nu eller vart ska de ligga?

Lillyrod
2017-12-02 13:02
#25

Allmänt blir jättebra : ) Vi tog bort kategorin Akvarium och fiskar för alla lade allting där och sen fick vi sitta och sortera.

Draken
2017-12-29 20:15
#26

Vi känner oss tyvärr tvungna att återigen påminna er om att lägga era diskutioner i rätt kategori. Det blir mycket enklare och mer översiktligt om rätt frågpor ligger i rätt kategori.

Har ni t.ex frågor om Guppy, eller vill visa bilder på era Guppysar etc. Lägg då inlägget under levandefödare.

har ni frågor/ funderingar eller vill visa bilder på era Scalarer, lägg då inlkägget under sydamerikanska ciklider

etc-etc.etc.

Tack på förhand.

/ Admingruppen

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Upp till toppen
Annons: