Annons:
Etikettakvarieteknik-pumpar-filter-belysning-etc
Läst 1658 ggr
Jensi
11/29/16, 6:48 PM

Vilka tester behövs??

Jag blir inte riktigt klok på denna djungel av tester som finns.. Vilka anser ni man behöver ha hemma? Jag har förstått att det ska vara dropptester, men det finns ju olika märken, rekommenderas något märke framför ett annat?

Annons:
Lillyrod
11/29/16, 7:11 PM
#1

Man bör ha ph-test och nitrit-test NO2 hemma. Det är de viktigaste. Vilket märke tror jag inte spelar så stor roll : )

mimåne
11/29/16, 7:26 PM
#2

Håller med lillyrod. Ph test och nitrit test. Det är det allra viktigaste. Resten kan man faktiskt hoppa över =)

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Jensi
11/29/16, 7:29 PM
#3

Ok, men behöver man kolla KH innan man startar ett akvarium?

mimåne
11/29/16, 8:14 PM
#4

Kh värdet anger om du har ett mjukt eller hårt vatten. Har du kommunalt vatten så kan du kolla upp det på vattenverkets hemsida.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Moomlin
5/1/17, 6:32 PM
#5

Vart köper man dessa dropptester och vad kostar dom? Har bara sett stickor i butikerna och dom har jag läst bl.a. här på sajten att dom är opålitliga.

Cecilia.S
5/2/17, 7:57 AM
#6

Jag har aldrig varit med om att en djuraffär/zooaffär inte har dropptester. Om din har visat sig ha enbart stickor kan du kolla upp någon liknande butik inärheten. Annars kan du beställa genom nätet. Jag tror att zoo.se har dropptester i sin nätshop.

En sockerfri Monster, en hund och en motocrossbana med f&f's. Bättre än så blir det inte.

Medarbetare på Ridsport & f.d. medarbetare på Akvariefisk

Annons:
Moomlin
5/2/17, 8:47 AM
#7

Zoo.se har bara tester för saltvattenakvarium, jag har sötvatten i mitt.

Lillyrod
5/2/17, 5:04 PM
#8

Längst ner på denna sida har du alla test du kan önska dig. Det gäller att läsa mer än första raden 😉

https://www.zoo.se/produkter/akvaristik/vattenpreparat/vattentester-matinstrument-akvarium.html

Moomlin
5/2/17, 6:58 PM
#9

Kan hända att jag bara läste första sidan och missade att bläddra vidare ☺️ Tack för tipset!

Upp till toppen
Annons: