Annons:
Etikettprojekt-diy
Läst 1888 ggr
beazten
2016-11-27 19:11

Mitt 1:a akvarium. 55L kub Nano.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

Då var det dags! Har suktat efter akvarium sedan vi fick hund för 2 år sedan och började gå i djurbutiker=).

Det blev en måttbeställd kub  med måtten 37x37x40 cm, cirka 55L alltså med utvändiga mått utan att räkna på glasets tjocklek och inredning. Detta var främst för att passa en möbel som inte var alltför stor i hemmet.

Jag kommer köra soil och ljus sand som bottensubstrat. Soil kommer vara i bakgrunden med växter och rötter. Den ljusa sanden kommer vara längst fram med lite stenar ovanpå för att få lite öppen yta. Helst skulle jag väl vilja ha Co2 och använda bottentäckare, men det får bli senare när man blivit varm i kläderna.

Invånarna jag tänkt på räkor och ottocinclus. Sedan funderar jag på kilfläckrasbora/kopparbarb. Inte allt på samma gång såklart=)

Jag hade väl tänkt att visa hur jag går tillväga så andra nybörjare får se mina misstag hehe, och inte göra samma sak:). Lite tips från proffsen är väl också bra^^

Annons:
beazten
2016-11-27 19:15
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Hmm får inte riktigt till det med bilderna, tog med kameran steg för steg men de blev för stora.

Draken
2016-11-28 07:59
#2

Hej och välkommen till siten :)

Det låter som om du har läst på ganska bra och vet hur du vill ha det :) Vad gäller bilder, så har iFokus lite problem med ladning av bilder just nu …Men förhoppningsvis kommer det lösa sig snart :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

mimåne
2016-11-28 11:36
#3

Nämen så roligt! Det här ska bli spännande att få följa. Hoppas du får till bilderna så att du kan visa de du hade tänkt. Har du sett att det finns två alternativ för att lägga upp bilder? Antingen genom att bifoga, eller att infoga.

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Lillyrod
2016-11-28 17:45
#4

Spännande form på karet. Det ska bli roligt att se utvecklingen där.

usvead
2016-11-28 19:23
#5

Håller med angående formen. Jag tycker - av det jag kunnat se i bildspelet - att det ser fint ut.

Upp till toppen
Annons: