Annons:
Etikettnybörjarhörnan
Läst 720 ggr
Supercoolninja
11/21/16, 7:11 PM

Elak Guppyhona

Min ena Guppyhona är lite elak av sig, men bara mot en speciell hane. Alla andra hanar funkar, alla andra honor. Men just en hane tål hon inte, hon jagar och biter honom i stjärtfenan. Varför gör hon så och vad kan man göra åt de?

Annons:
mimåne
11/21/16, 7:38 PM
#1

Ibland hör vi här på forumet talas om enskilda individer som är aggressivare än arten sägs vara rent generellt. Oftast är aggressionen också riktad till allt och alla, att den skulle vara riktad mot en specifik fisk när det handlar om Guppy känns märkligt tycker jag. Men är det så att dessa två inte går ihop så kanske det är bäst att sära på dem så att de får leva i skilda akvarium. Har du fler akvarium så att du kan flytta någon av dem? Annars kanske en av dem kan få ett nytt hem någon annanstans?

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Blawe
11/21/16, 7:40 PM
#2

Våra guppysar här hemma har varit riktigt elaka- en "snäll" sällskapsfisk som passar ihop med andra fiskar… jopytt, det har vi fått erfara att så är inte fallet. Du kanske ska sätta henne (eller hanen)  i yngelkar ett tag  så hanen får en chans att återhämta sig. Om han "blir starkare" kanske hon inte rår på honom längre och slutar. Hoppas det löser sig!

Supercoolninja
11/21/16, 8:12 PM
#3

Mina hanar brukar gå i ett kar och honorna i ett, sen släpper ja över den hanen jag vill till honorna. Alla hanar funkar med honorna utom en just för att en hona mobbar honom :/

Upp till toppen
Annons: