Annons:
Etikettslöjstjärt-koi-guldfisk
Läst 1011 ggr
Fruktzallad
11/10/16, 11:43 PM

Slöjisar

Varje gång jag och min dotter är i djuraffären så hamnar hon framför "guldfiskarna". Hon dras till slöjstjärtarna som en magnet även om vi bara är där för att köpa hund och hamstermat. Jag får nästan dra ut henne ur affären så nu undrar jag om det finns någon fisk som är lite lik slöjstjärt som går att ha i ett sällskapsakvarium. Jag tror det är de där långa böljande fenorna och den runda kroppen som tilltalar henne.  Själv tycker jag inte dom är speciellt fina. 🙂 Nu när jag har ett större akvarium så kan jag ju ha fler sorter som kräver mer utrymme och det vore roligt om hon skulle kunna få en fisk(ar) som liknar slöjisar. =)

Annons:
[Jens]
11/11/16, 5:49 AM
#1

Kampfisk bör ju gå ensam i ett akvarium men det kanske kan ordnas till dottern? Ett 30 L akvarium räcker gott och väl.

Sedan finns det långfenade Molly och det finns Guppy som har långa fenor också men de är inte så långlivade.

iskogen
11/11/16, 10:06 AM
#2

Testa om hon tycker kampfiskar är fina, isåfall kan hon ha en sådan i ett eget mindre akvarium.

Fruktzallad
11/11/16, 4:14 PM
#3

Är det inte synd om en Kampfisk som går ensam då? Kan man inte ha något mer än en Kampfisk i ett 30L? Räka? Snäcka? nån liten tetra?

Lillyrod
11/11/16, 5:15 PM
#4

Kampfiskar vill vara ensamma. När de inte är ute efter en date förstås 😉 

Någon snäcka kan du testa med för renhållningens skull. De andra riskerar ond bråd död tyvärr.

[Jens]
11/11/16, 5:26 PM
#5

Du får se din dotter och dig själv som sällskap. Kampfiskar är väldigt snälla och utöver de vanliga fiskarna. De kommer fram och blir sällskapliga så de är väldigt vänliga om de är ensamma i ett akvarium. Har man bekantat med dem länge så kan man mata dem från handen. Det som är bra att tänka på är att läsa mycket om Kampfisk eller ställa massa frågor till Elinvborg som är väldigt duktig på kampfiskar. 

Det finns förstås flera som är duktiga på kampfiskar. En tidigare Medarbetare vid namn Fjordell är väldigt duktig också så skicka ett PM till henne med. Ställ frågorna här i forumet så får du hjälp för jag vet att flera håller kampfiskar och som är väldigt duktiga. Jag själv är inte en utav dem tyvärr men jag vet lite dock men inte så mycket.

Skapa trådar och ställ frågorna så får du svar =)

Lizelda
11/12/16, 2:08 AM
#6

#3 Visst går det att ha fler varelser med kampisen, om den är snäll. En del kampfiskar slukar räkor på löpande band medan vissa inte bryr sig ett skvatt om dem. Amano är lite större och brukar funka bättre.

"Be proud of your scars, they're proof of a fight you never lost."

HundarBortskänkes, Ridsport, AkvariefiskFurry Paws

Bloggar om min assistanshund på Tassa Bredvid

Annons:
Upp till toppen
Annons: