Annons:
Etikettakvarieteknik-pumpar-filter-belysning-etc
Läst 1061 ggr
Amira03
11/6/16, 1:49 PM

Vad har hänt?

Oj oj det här är inte bra😮 I vårat akvarium hade det hänt något jättegalet med doppvärmaren, och när vi tog upp den rykte den som om den skulle börja brinna, och den ser helt sönderbränd ut🤔 Vi har tagit bort den nu för det är ju helt sönder. Vi har gjort ett vattentest i akvariet och det ser bra ut förutom att ph värdet och karbonathårdheten inte var så bra så vi bytte vatten. Jag lade även i aqua safe och något salt där i, och det ska finnas tre fiskar, två ansistrus och en räka. Alla lever. Vad ska jag göra? Jag ville skaffa två slöjstjärtar också men jag kanske ska vänta ett tag med det?

Annons:
[dynamitella]
11/6/16, 1:55 PM
#1

Har ni en termostat till doppvärmaren så den inte bara står på full värme om dagarna, och har den rört luften? (inte helt under vattenytan?).
Oavsett vilket så gjorde ni rätt i att slänga den. Har ni exotiska fiskar eller en kall lägenhet så köp en ny och se till att det ingår termostat och en kåpa/guard/skydd på utsidan av doppvärmaren.
Slöjstjärtar ska absolut inte ha doppvärmare, och trivs bäst i stora akvarium. Se till att läsa på ordentligt om ni bestämmer er för att utöka med sådana.

Anonym783
11/6/16, 1:55 PM
#2

Kan inte akvariefisk men kan det räcka att byta doppvärmare?

Hakuna Matata.

Amira03
11/6/16, 1:57 PM
#3

Det är inte kallt i vårt hus och jag tror faktiskt inte att vi kommer behöva någon ny. Ja den hade kommit ganska mycket kontakt med luften.

mimåne
11/7/16, 10:39 AM
#4

Köp en ny doppvärmare

Medarbetare på akvariefisk ifokus

Qurex
11/7/16, 5:41 PM
#5

Du kan aldrig lyfta upp en doppvärmare ur vattnet när den är påslagen. Dra ur kontakten innan du lyftet upp den.

Upp till toppen
Annons: